نماد آخرین خبر

آنکارا: ترکیه قاطعانه از شاه و مردم اردن حمایت می‌کند

منبع
فارس
بروزرسانی
آنکارا: ترکیه قاطعانه از شاه و مردم اردن حمایت می‌کند

فارس/ وزارت خارجه اردن با انتشار بيانيه‌اي ضمن ابراز نگراني از تحولات اخير اردن، بر حمايت قاطعانه آنکارا از شاه و مردم اين کشور غرب آسيا تأکيد کرد.

بنا بر گزارش روزنامه «الحريت»، وزارت خارجه ترکيه در واکنش به انتشار اخباري در خصوص کودتاي نافرجام در اردن و بازداشت گسترده اعضاي خاندان سلطنتي «به دلايل امنيتي» تصريح کرد: «ما ثبات و آرامش اردن، کشوري کليدي براي صلح در خاورميانه (غرب آسيا)، را جدا از ثبات و آرامش ترکيه نمي‌بينيم».
وزارت خارجه ترکيه در ادامه با تأکيد بر لزوم حفظ آرامش در اردن گفت: «در اين چارچوب، ترکيه با نگراني تحولات اخير اردن را زير نظر دارد و ما حمايت قاطع خود از ملک عبدالله دوم (شاه اردن) و دولت اردن و همچنين آرامش، رفاه مردم دوست و برادر اردن را ابراز مي‌کنيم».
منابع خبري شامگاه شنبه (۱۴ فرودين ماه) از موج دستگيري‌ها در بين مقام‌هاي ارشد اردن و خاندان سلطنتي از جمله برادر پادشاه اين کشور به اتهام کودتا خبر دادند.
اين گزارش‌ها از دستگيري برادر پادشاه اردن و برخي از مقام‌هاي عاليرتبه اين کشور به اتهام تلاش در براندازي «عبدالله دوم» پادشاه اين کشور حکايت داشتند.
يک مقام اطلاعاتي اردن بدون اشاره به جزئيات بيشتر، طرح کودتا را  توطئه داخلي و خارجي خواند. به گفته وي، در ميان ديگر افراد دستگير شده  يک شهروند سعودي نيز مشاهده مي‌شود.
منبعي نزديک به خاندان حاکم در اردن خبر بازداشت يا اقامت اجباري ولي‌عهد سابق را تکذيب کرد. اين منبع در واکنش به خبر روزنامه واشنگتن پست و رسانه‌هاي صهيونيستي به خبرگزاري «عمون» اردن گفت که «شاهزاده حمزه بن حسين»، ولي‌عهد سابق و برادر ناتني عبدالله دوم نه بازداشت شده و در حصر خانگي است.
پيش از اين نيز، «ند پرايس» سخنگوي وزارت خارجه آمريکا نيز در واکنش به تحولات اردن تأکيد کرده بود که ايالات متحده از پادشاه اردن حمايت مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره