نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

واکنش گانتز به کودتای نافرجام اردن

منبع
فارس
بروزرسانی
واکنش گانتز به کودتای نافرجام اردن

فارس/ وزير جنگ رژيم صهيونيستي در واکنش به تحولات روز گذشته و گزارش برخي رسانه‌ها درباره کودتاي نافرجام در اردن اعلام کرد که اين کشور عربي، «متحد استراتژيک» تل‌آويو است.

به دنبال بروز ناآرامي سياسي نابهنگام در اردن، منابع خبري از تماس مقام‌هاي اردني با مقام‌هاي صهيونيستي در اين زمينه و تبادل اطلاعاتي خبر دادند.
وبگاه «تايمز اسرائيل» شنبه شب به وقت تهران نوشت که اردن به اسرائيل اطلاع داده اوضاع تحت کنترل است و با وجود موج دستگيري‌ها، ثبات پادشاهي را هيچ خطري تهديد نمي‌کند. اين پيام توسط مقام‌هاي اردني به همتايان اسرائيلي خود منتقل شده است.
شامگاه شنبه (ديشب) به وقت تهران، منابع خبري از موج دستگيري‌ها در بين مقام‌هاي ارشد اردن و خاندان سلطنتي از جمله برادر پادشاه و ولي عهد سابق اين کشور به اتهام انجام «کودتاي نافرجام» خبر دادند.
روزنامه واشنگتن پست و رسانه‌هاي صهيونيستي مدعي شده بودند که ولي‌عهد سابق به همراه ۲۰ تن ديگر از نزديکان خانواده پادشاهي و سران عشاير به اتهام تلاش براي کودتا بازداشت شدند.
به گزارش وبگاه صهيونيستي «واللا»، بني گانتز وزير جنگ رژيم صهيونيستي امروز يکشنبه به تحولات شب گذشته در اردن واکنش نشان داد.
گانتز گفت: «تحولات ديروز در اردن، يک موضوع داخلي در اردن است. اردن، متحد استراتژيک ماست و ما بايد هر کاري که مي‌توانيم بکنيم تا اين اتحاد را حفظ کنيم».
وزير جنگ رژيم صهيونيستي افزود: «يک اردن قوي و همراه با رفاه، به نفع منافع امنيتي و اقتصادي ماست و ما بايد هر کاري که مي‌توانيم براي کمک به آنها انجام دهيم».
اظهارنظر اين وزير ارشد کابينه رژيم اشغالگر قدس در حالي مطرح شده که وبگاه صهيونيستي «تايمز اسرائيل» خبر داده بود که مقام‌هاي اطلاعاتي اردني در بحبوحه گزارش‌ها درباره «کودتاي نافرجام» در اين کشور، با تل‌‌آويو تبادل اطلاعاتي داشتند

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar