نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

واکنش مادر ولیعهد سابق اردن به بازداشت پسرش

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واکنش مادر ولیعهد سابق اردن به بازداشت پسرش

ايسنا/ مادر شاهزاده اردني تحت حبس خانگي اعلام کرد، نقشه‌اي که به پسرش نسبت داده شده، يک "افتراي بد" است.

روزنامه القدس العربي چاپ لندن نوشت، ملکه نور، همسر ملک حسين، پادشاه فقيد اردن، ادعاهاي مقامات اين کشور عليه فرزندش شاهزاده حمزه بن حسين، وليعهد سابق اردن را "افترايي بد" خواند. مقامات او را به انجام اقداماتي عليه ثبات و امنيت کشور متهم کرده بودند.
وي در توييتي نوشت که دعا مي‌کند حقيقت و عدالت بر همه قربانيان بي‌گناه اين افترا مستولي شود.
ملکه نور اين اظهارات را پس از آن عنوان کرد که تعدادي از شخصيت‌ها در اردن به دلايل امنيتي بازداشت شده و فرزندش حمزه نيز در حبس خانگي قرار گرفته است.
شاهزاده حمزه که فرزند ملکه نور و برادر ناتني عبدالله دوم، پادشاه فعلي اردن است در فيلم ويديويي که وکيلش آن را در اختيار شبکه بي بي سي گذاشت، گفت، در حبس خانگي قرار دارد و تعدادي از دوستان، آشنايان و محافظانش بازداشت شده‌اند، خطوط تلفن و اينترنت قطع شده است.
وي ضمن تاکيد بر اينکه بخشي از توطئه يا سازماني که بودجه خارجي دريافت مي‌کند، نبوده است، فروپاشي دولت، فساد و بي‌کفايتي در اداره کشور و ممانعت از نقد مقامات اردن را مورد انتقاد قرار داد.
شنبه شب ارتش اردن اعلام کرد، از شاهزاده حمزه خواسته شده که اقدام عليه امنيت و ثبات کشور را متوقف کند و در ادامه از بازداشت تعدادي از شخصيت‌ها از جمله باسم ابراهيم عوض الله، رئيس اسبق دفتر سلطنتي اردن و شريف حسن بن زيد، شخصيت نزديک به خانواده سلطنتي اين کشور خبر داد.
عبدالله دوم، شاهزاده حمزه را در سال ۱۹۹۹ بنا به خواست پدرش ملک حسين وليعهد ناميد اما در سال ۲۰۰۴ از تصميم خود منصرف شد و پسرش شاهزاده حسين را به عنوان وليعهد خود اعلام کرد.
واشنگتن پست روز شنبه پيرامون حوادث اخير در اردن نوشت: مقامات اردني شاهزاده حمزه بن حسين را به همراه ۲۰ تن ديگر به دليل آنچه تهديد براي امنيت کشور اردن خوانده شده، بازداشت کردند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره