نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

عربستان برای ادامه حمایت از لبنان شرط گذاشت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
عربستان برای ادامه حمایت از لبنان شرط گذاشت

ايسنا/ وزير خارجه عربستان از طبقه سياسي لبنان انتقاد و شرط انجام اصلاحات ريشه‌اي در اين کشور را براي ادامه حمايت کشورش از بيروت مطرح کرد.

او ابراز اميدواري کرد، لبناني‌ها و رهبران اين کشور و هيئت سياسي آن نگاه بسيار واقعي به وضعيت کنوني اين کشور داشته باشند و در راه انجام اصلاحات واقعي سياسي و اقتصادي که همانند سدي در مقابل چالش‌هاي فرا روي لبنان خواهند بود و راه‌حل‌هاي پايدار براي آينده ارائه مي‌کنند، متحد باشند.
رئيس دستگاه ديپلماسي عربستان نسبت به حرکت لبنان به سمت شرايط خطرناک‌تر بيش از هر زمان ديگري در صورت آماده نبودن رهبران سياسي آن براي قدم نهادن در راه اصلاحات ابراز نگراني کرد.
او در اظهاراتي مداخله‌جويانه و بي‌اساس مدعي شد: وضعيت کنوني ديگر قابل ادامه يافتن نيست و عربستان معتقد است نبايد از وضعيت کنوني لبنان که حزب‌الله به عنوان بازيگر غيردولتي اوضاع را به دست گرفته، از حق وتو درباره وقايع اين کشور برخوردار است و بر زيرساخت‌هاي اصلي آن تسلط يافته، حمايت کرد. در حالي‌که طبقه سياسي جز اندکي براي حل چالش‌هاي پيش روي ملت لبنان چه در زمينه فساد يا سوء مديريت يا مشکلات ديگر کار نمي‌کنند.
بن فرحان ابراز اميدواري کرد، سياستمداران لبنان براي تحقق بخشيدن به برنامه‌هاي واقعي اصلاحات دور هم بنشينند و اگر اين کار را بکنند در اين صورت کشورش به حمايت از آنها بپامي‌خيزد.

او در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌که آيا عربستان آماده حمايت از سعد حريري، نخست‌وزير مکلف لبنان است يا نه، تاکيد کرد، عربستان آماده حمايت از هر فردي در لبنان است که برنامه‌هاي اصلاحات را پيش ببرد.
بن فرحان ادعا کرد: ما پشت افراد در لبنان نيستيم بلکه آماده‌ايم مادامي که طبقه سياسي گام‌هاي واقعي را براي حل و فصل مشکلات اين کشور برمي‌دارد، پشت لبنان بايستيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره