نماد آخرین خبر

دیدار الکاظمی با ولیعهد ابوظبی

منبع
فارس
بروزرسانی
دیدار الکاظمی با ولیعهد ابوظبی

فارس/ «مصطفي الکاظمي» نخست وزير عراق که به امارات سفر کرده است با «محمد بن زايد آل نهيان» ولي‌عهد ابوظبي ديدار و درباره روابط دوجانبه ميان دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش پايگاه خبري السومريه نيوز، دفتر اطلاع رساني نخست وزير عراق در بيانيه‌اي گفت: الکاظمي در چارچوب سفرش به امارات عربي متحده با محمد بن زايد آل نهيان جانشين فرمانده کل نيروهاي مسلح اين کشور ديدار کرد.
در اين بيانيه آمده است: در ديدار مذکور دو طرف روابط دوجانبه ميان امارات و عراق و تحکيم راه‌هاي همکاري مشترک در زمينه‌هاي مختلف، اوضاع در منطقه و بازگشت عراق به ايفاي نقش محوري و مهم ايجاد ثبات و آرامش در منطقه را بررسي کردند.
بر اساس اين بيانيه، ولي‌عهد ابوظبي هم ضمن استقبال از نخست وزير عراق و هيأت همراه او اقدامات عراق در ايجاد اصلاحات و توسعه اقتصاد خود و بهبود فضاي سرمايه گذاري را ستود و از نقش اين کشور در تحکيم امنيت و ثبات منطقه و خط مشي آن در سياست آرامش و گفت‌وگو  تمجيد کرد.
محمد بن زايد آل نهيان پس از آن در توييتر درباره ديدارش با الکاظمي نوشت: با مصطفي الکاظمي نخست وزير عراق درباره تقويت روابط برادرانه و پيشبرد آن به سمت جلو در زمينه هاي مختلف گفت‌وگو کردم.

وي افزود: امارات همواره از آنچه ثبات عراق و منافع ملت آن را محقق مي کند، حمايت مي‌کند.
الکاظمي نيز درتويير نوشت: در راستاي تکميل خط مشي دولت براي تقويت روابط عراق با جهان و با همسايگانش و پيرامون عربي آن بر اساس منافع مشترک با همراهي يک هيأت دولتي به کشور امارات عربي متحده سفر کرديم و در اين سفر مسائل مختلفي را که درتوسعه روابط دوجانبه ميان دو کشور سهيم است مورد بررسي قرار داديم.
الکاظمي همچنين امروز در مقر اقامتش در امارات با جمعي از شرکت‌هاي اماراتي و بازرگانان ديدار کرد و گفت: درهاي عراق به روي شرکت هاي اماراتي و تجار باز است و تدابير متعددي براي رفع موانع بر سر راه سرمايه گذاري شرکت‌ها در عراق اتخاذ شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar