برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نشست ۵ کشور عضو ناتو درباره حضور نظامی روسیه در مرز با اوکراین

منبع
مهر
بروزرسانی
نشست ۵ کشور عضو ناتو درباره حضور نظامی روسیه در مرز با اوکراین

مهر/ وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) از برگزاري نشست ۵ کشور عضو ناتو درباره آنچه «افزايش فعاليت‌هاي نظامي روسيه» در نزديکي مرز با اوکراين ادعا شده است، خبر داد.

به گزارش وبگاه وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون)، آمريکا، کانادا، انگليس، لهستان و ليتواني در نشستي درباره آنچه «افزايش فعاليت‌هاي نظامي روسيه» در نزديکي مرز با اوکراين ادعا شده است، گفتگو کردند.
به گزارش پنتاگون، اين نشست به صورت مجازي و به ميزباني «بن والس» وزير دفاع انگليس از طريق ويدئو کنفرانس به انجام رسيد.
در بيانيه صادره از سوي پنتاگون در اين خصوص آمده است: کشورهاي مذکور حمايت خود را از استقلال و تماميت ارضي اوکراين اعلام کرده و از افزايش فعاليت‌هاي نظامي روسيه در نزديکي مرز با اوکراين ابراز نگراني کردند.
اين در حاليست که «ديميتري پسکوف» ديروز چهارشنبه در سخناني تصريح کرد: نظاميان روسيه تا هر زمان که لازم باشد در آنجا (مرز با اوکراين) در قلمرو خاک فدراسيون روسيه حضور خواهند داشت و حضور آنها ماداميکه فرمانده ارتش ما صلاح بداند ادامه خواهد داشت.
سخنگوي دفتر رياست جمهوري روسيه (کرملين) سه شنبه نيز در سخناني پيرامون پيوستن کي‌يف به ناتو اعلام کرد: پيوستن اوکراين به سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) تنها اوضاع اين کشور را وخيم تر مي کند. پيوستن اين کشور تنها کي‌يف را دچار چالش ها و مشکلات بيشتري مي کند. اگر نظر چندين ميليون نفر از مردم در جمهوري هاي خودخوانده (دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراين) را هم جويا شويد، خواهيد فهميد که عضويت در ناتو براي اين جمهوري ها قابل پذيرش نيست.
اين در حاليست که «ينس استولتنبرگ» دبيرکل سازمان پيمان آتلانتيک شمالي «ناتو» پيشتر در گفتگوي تلفني با «ولاديمير زلنسکي» رئيس جمهور اوکراين درباره فعاليت‌هاي نظامي روسيه در مرز اين کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.
دبيرکل سازمان پيمان آتلانتيک شمالي در اين گفتگو ضمن تاکيد بر حمايت قاطعانه ناتو از حاکميت و تماميت ارضي اوکراين گفت: از فعاليت‌هاي نظامي روسيه در اوکراين و اطراف آن و نقض آتش‌بس به طور جدي نگرانيم و به همکاري نزديک با اوکراين متعهد هستيم.
گفتني است روسلان خومچاک فرمانده کل نيروهاي مسلح اوکراين ۳۰ مارس طي سخناني در پارلمان اين کشور مدعي آغاز اقدامات مسکو براي استقرار نيروهاي نظامي خود در مرز دو کشور شد.
کرملين در واکنش به اين اظهارات تصريح کرد که روسيه نيروهاي مسلح خود را با صلاحديد خود در داخل قلمرو اين کشور جابجا مي‌کند و اين تهديدي براي احدي نيست.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره