برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

روسیه آمریکا را تهدید کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
روسیه آمریکا را تهدید کرد

ايرنا/ سخنگوي رئيس جمهوري روسيه گفت که روسيه اقدامات تحريمي آمريکا را محکوم مي کند و به تحريم هاي اين کشور با پيروي از اصل اقدام متقابل پاسخ مي دهد.

به گزارش خبرگزاري تاس، ديميتري پسکوف سخنگوي رئيس جمهوري روسيه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: در مورد تحريم ها در هر صورت بطور متقابل پاسخ مي دهيم به گونه اي به بهترين شکل ممکن منافع خود را تامين کنيم. 
وي به نشت اخبار مبني بر تصميم آمريکا براي وضع تحريم هاي جديد در مورد روسيه اشاره کرد و افزود: احتمالا چنين برنامه اي وجود دارد و اخبار بدون دليل منتشر نمي شود. 
پسکوف با بيان اينکه در زمان حاضر باتوجه به اخبار روزنامه ها در اين مورد اظهارنظر نمي کنيم و منتظر مي مانيم تصميم مشخصي از سوي مقامهاي آمريکايي اعلام شود. 
رسانه هاي خارجي به تازگي گزارش دادند که آمريکا امکان دارد ديپلمات هاي روسي را از آن کشور اخراج و تحريم هاي جديدي عليه مسکو وضع کند.

پيشتر خبرگزاري تاس به نقل از "بلومبرگ" اعلام کرده بود: دولت آمريکا موضوع اتهام دست داشتن روسيه در انتخابات آمريکا و همچنين هک شدن سايت "سولار ويندز"  Solar Winds را در دست تحقيق قرار داده و هم اکنون اين تحقيقات تکميل شده و دولت آمريکا امکان دارد بزودي اقدامات تلافي جويانه اي عليه روسيه اتخاذ و آن را اعلام نمايد. 
سخنگوي رئيس جمهوري روسيه گفت :«نمي خواهيم بر اساس فرمول لنين در روابط دوجانبه اقدام کنيم که يک گام به جلو و دو گام به عقب برداشته شود.»
به دنبال انتشار اخباري مبني بر امکان اخراج ديپلمات هاي روس از آمريکا، "سرگئي لاوروف" وزير امور خارجه روسيه با احمقانه خواندن خط مشي واشنگتن در قبال مسکو گفت: روسيه به هر اقدام غيردوستانه آمريکا پاسخ مي دهد.

به گزارش ايرنا،  لاوروف گفت: آمريکا و متحدانش شرکاي نامطمئني هستند و نبايد به آنها تکيه کرد.  
وزير امور خارجه روسيه افزود: "حتي يک ساختار طرفدار مقامات واشنگتن مانند شوراي آتلانتيک نيز در حال انتشار مطالبي است که از خط مشي منتهي به بن بست مطلق و شايد حتي احمقانه ايالات متحده در رابطه با روسيه انتقاد مي کند، که از نقطه نظر اهداف اعلام شده در زمان اعمال تحريم ها، هيچگونه نتيجه اي ببار نمي آورد".
آمريکا از سال ۲۰۱۴ تاکنون نزديک به يکصد بسته تحريمي در مورد روسيه وضع کرده است. 
پسکوف در ادامه سخنان خود با اشاره به تاثير منفي تحريم ها بر روابط دوجانبه روسيه و آمريکا اظهار داشت: تحريم هاي جديد آمريکا به ديدار ولاديمير پوتين و جو بايدن سران روسيه و آمريکا هيچ کمکي نمي کند. 
وي افزود: اينکه تحريم هاي ضدروسي مانع ديدار سران روسيه و آمريکا بشود، بايد رئيس جمهوري روسيه درباره آن تصميم بگيرد.
سخنگوي رئيس جمهوري روسيه با بيان اينکه بايدن پيشنهاد ديدار با پوتين داده است، اظهار داشت: برگزاري ديدار روساي جمهوري روسيه و آمريکا در هفته هاي اخير ناممکن است. 
وي در مورد اخبار مبني بر امکان ديدار روساي جمهوري روسيه و آمريکا خاطرنشان کرد: اين مساله در مرحله تجزيه و تحليل قرار دارد. به احتمال زياد موضوع برگذاري اجلاس اقليمي جهاني مطرح است که هفته آينده برگزار مي شود.   
بايدن به تازگي در گفت وگويي تلفني با پوتين از وي براي شرکت در اجلاس اقليمي جهاني که به صورت وبيناري برگزار مي شود، دعوت کرد. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar