نماد آخرین خبر

تظاهرات صهیونیست ها برای استعفای نتانیاهو

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تظاهرات صهیونیست ها برای استعفای نتانیاهو

ايسنا/ صدها شهروند اسرائيلي در تظاهراتي در قدس اشغالي استعفاي نخست وزير رژيم صهيونيستي را خواستار شدند و او را متهم کردند که به دلايل شخصي، جنگ عليه نوار غزه را به راه انداخت.

به نوشته روزنامه عبري زبان "يديعوت آحارونوت"، نزديک به هزار شهروند اسرائيلي با راه‌اندازي تظاهراتي در خيابان بالفور در نزديکي محل سکونت بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي در قدس اشغالي، استعفاي او را خواستار شدند.

به نوشته اين روزنامه عبري زبان، تظاهرکنندگان اسرائيلي نتانياهو را متهم کردند که امنيت را براي اسرائيلي‌ها فراهم نمي‌کند و همچنين به دلايل شخصي "اسرائيل" را به عمليات در نوار غزه سوق داد.

در حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه، قدس، کرانه باختري و شهرک‌هاي عرب‌نشين واقع در اراضي اشغالي در طول ۱۱ روز درگيري اخير ميان دو طرف، ۲۷۹ تن از جمله ۶۹ کودک، ۴۰ زن و ۱۷ سالخورده به شهادت رسيده و بيش از ۸۹۰۰ تن ديگر زخمي شدند که جراحت ۹۰ مورد آنها بسيار شديد گزارش شده است.

آحارونوت در ادامه نوشت، تظاهرکنندگان علت عمليات عليه نوار غزه را تمايل نتانياهو به کارشکني در تشکيل کابينه‌اي ائتلافي با مشارکت يائير لاپيد، رهبر حزب "يش عتيد" (آينده‌اي وجود دارد) و نفتالي بنت، رهبر حزب راست‌گراي "يمينا" دانستند.

يکي از تظاهرکنندگان اسرائيلي به اين روزنامه عبري زبان گفت: زمان آن رسيده که نتانياهو کنار برود، او نه تنها ما را به انتخاباتي غيرضروري مي‌کشاند، بلکه ما را به جنگ‌ها نيز سوق مي‌دهد.

نتانياهو چهارم مه جاري در تشکيل کابينه‌اي که راي اعتماد کنست (پارلمان رژيم صهيونيستي) را به دست آورد، شکست خورد و در پي آن روون ريولين، رئيس رژيم صهيونيستي لاپيد را مامور کرد ظرف ۲۸ روز کابينه‌اي را تشکيل دهد.

در صورتي که لاپيد موفق به تشکيل کابينه نشود، ريولين بايد دوباره کنست را مامور کند تا از ميان اعضاي خود شخصي را انتخاب کند که بتواند کابينه‌اي برخوردار از راي اعتماد اعضا تشکيل دهد و يا اينکه براي برگزاري انتخاباتي جديد (پنحمين انتخابات) آماده شود که به گفته برخي ناظران اين گزينه احتمال بيشتري دارد.

رژيم صهيونيستي از آوريل ۲۰۱۹ به دليل شکست ماموران تشکيل کابينه در کسب راي اعتماد ۶۱ تن از نمايندگان کنست، چهار انتخابات برگزار کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره