نماد آخرین خبر

بی توجهی کاخ سفید به هشدارها درخصوص افزایش تنش در فلسطین

منبع
فارس
بروزرسانی
بی توجهی کاخ سفید به هشدارها درخصوص افزایش تنش در فلسطین

فارس/ به نوشته يک پايگاه خبري، کاخ سفيد از ماه گذشته ميلادي هشدارهاي اوليه درخصوص احتمال افزايش تنش ميان فلسطيني‌ها و رژيم صهيونيستي را دريافت کرده بود ولي آن‌ها را جدي نگرفت.

اين پايگاه خبري، به نقل از سه منبع ديپلماتيک در آمريکا و فلسطين اشغالي نوشت که مقامات و کارشناسان در واشنگتن، از ماه گذشته ميلادي (آوريل) به کاخ سفيد هشدار داده بودند که به تعويق افتادن انتخابات پارلماني فلسطين در کنار اعتراضات عليه بيرون کردن خانواده‌هاي فلسطيني از منطقه «شيخ جراح» در قدس اشغالي مي‌تواند بحران جديدي را رقم بزند.
به گفته اين منابع، دولت «جو بايدن» رئيس جمهور آمريکا اين هشدارها را جدي نگرفت و درگيري ميان فلسطيني‌ها و صهيونيست‌ها همچنان اولويت پايين خود را در کاخ سفيد حفظ کرد.
درگيري ميان معترضان فلسطيني و مأموران رژيم صهيونيستي در تاريخ دهم ماه مي (بيست ارديبهشت) وارد مرحله جديدي شد و در نتيجه آن، صدها فلسطيني مجروح شدند.
يک روز پيش از اين اتفاقات، «جيک ساليوان» مشاور امنيت ملي کاخ سفيد و «وندي شرمن» معاون وزير امور خارجه آمريکا با مقامات تل‌آويو تلفني گفت‌وگو کرده بودند.
در نهايت، اين افزايش تنش به جنگي دوازده روزه ميان نيروهاي مقاومت فلسطين و رژيم صهيونيستي تبديل شد و دولت بايدن به‌طور تمام قد از اين رژيم جنايتکار اعلام حمايت کرد.
آمريکايي‌ها علاوه بر حمايت از جنايات رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني‌ها و ادعاي «حق اسرائيل براي دفاع از خود»، چهار بار قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل براي برقراري آتش‌بس را وتو کردند.
پس از آن‌که پذيرش آتش‌بس توسط دولت «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در رسانه‌ها منتشر شد، سخنگوي کاخ سفيد در نشستي خبري اعلام کرد «اکنون اسرائيلي‌ها مي‌توانند حملات خود را کاهش دهند».
در اين درگيري‌‌ها که تا بامداد روز جمعه در جريان بود، رژيم صهيونيستي در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکوني، زنان و کودکان فلسطيني را به خاک و خون کشيد که گروه‌هاي مقاومت فلسطين در پاسخ به اين جنايت‌ها مواضع اين رژيم را هدف حمله گسترده راکتي قرار دادند و سامانه گنبد آهنين در رهگيري بسياري از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره