نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

پنتاگون: پاکستان اجازه دسترسی به حریم هوایی خود را به ما داده‌است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پنتاگون: پاکستان اجازه دسترسی به حریم هوایی خود را به ما داده‌است

ايسنا/ يک مقام ارشد پنتاگون به قانونگذاران اين کشور گفت، پاکستان به ارتش آمريکا اجازه استفاده از حريم هوايي خود و دسترسي به اين کشور با هدف پشتيباني از حضورش در افغانستان را داده است.

به گزارش خبرگزاري هند، ديويد اف. هلوي، معاون امور هند-اقيانوسيه وزير دفاع آمريکا همچنين به اعضاي کميته نيروهاي مسلح سناي کشورش گفت، آمريکا به گفتگويش با پاکستان از بابت نقش مهمي که اين کشور در راستاي حمايت از فرآيند صلح در کشور جنگ زده همسايه ايفا کرده ادامه خواهد داد.
هلوي تاکيد کرد، پاکستان به آمريکا اجازه استفاده از حريم هوايي خود و دسترسي به آنجا را به جهت اينکه بتواند از حضور نظامي اش در افغانستان حمايت کند داده است.
او در پاسخ به پرسش يک سناتور درباره افغانستان گفت: پاکستان نقشي مهم را در افغانستان ايفا کرده و آنها از فرآيند صلح افغانستان حمايت کرده اند.
وي افزود: ما به گفتگوي خود با پاکستان به جهت حمايت آنها و مشارکت آنها در قبال آينده افغانستان ادامه خواهيم داد و آينده صلح در افغانستان حياتي خواهد بود.

ماه گذشته ميلادي جو بايدن، رئيس جمهور آمريکا از خارج ساختن همه سربازان کشورش از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر سال جاري ميلادي داد.
جک ريد، رئيس کميته نيروهاي مسلح سناي آمريکا نيز گفت که اين تصميم رئيس جمهور آمريکا را بايد در راستاي يک گذار تلقي کرد نه يک پايان.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره