نماد آخرین خبر

کمک ۱۲۰ میلیون دلاری آمریکا به ارتش لبنان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کمک ۱۲۰ میلیون دلاری آمریکا به ارتش لبنان

ايسنا/ وزارت خارجه آمريکا با برگزاري کنفرانس مجازي با ارتش لبنان نسبت به پرداخت ۱۲۰ ميليون دلار به اين ارتش در سال مالي ۲۰۲۱ متعهد شد.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت، وزارت خارجه آمريکا در بيانيه‌اي اعلام کرد، به همراه ارتش لبنان کنفرانس افتتاحيه منابع دفاعي را ۲۱ ماه مه ۲۰۲۱ برگزار کرد و اين وزارتخانه در اين کنفرانس بار ديگر بر تعهد خود نسبت به ارتش لبنان تاکيد و اعلام کرد، ۱۲۰ ميليون دلار در براي تامين بودجه نظامي خارجي به لبنان در سال مالي ۲۰۲۱ پرداخت مي‌کند.
در اين بيانيه آمده است که کنفرانس به صورت مجازي برگزار شد و هيئت آمريکايي به رياست اليوت کانگ، مسؤول اول کنترل تسليحات و امنيت بين‌المللي و هيئت لبناني به رياست فرمانده ارتش اين کشور حضور داشتند و شراکت ميان آمريکا و ارتش لبنان، راه‌هاي تقويت همکاري امنيتي ميان دو کشور بررسي شد.
شرکت کنندگان در اين کنفرانس بر تکميل نقشه راه پنج ساله کمک امنيتي غير الزام آور تاکيد کردند که بر همسويي حمايت سالانه آمريکا از ارتش لبنان با اولويت‌هاي مشترک در حوزه مبارزه با تروريسم و امنيت مرزها و نيز ساخت موسسه‌هاي دفاعي تصريح دارد و برنامه ريزي مشترک موثر براي نيازهاي دفاعي آينده را امکان پذير مي‌کند.
همچنين در اين کنفرانس وخامت اوضاع اقتصادي، سياسي و انساني لبنان، راه‌هاي استفاده از طيف وسيعي از اختيارات به موجب قانون آمريکا که به اين کشور اجازه مي‌دهد در زمان وجود بحران اقتصادي در لبنان کمک بيشتري به ارتش اين کشور ارائه دهد، بررسي شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره