نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

هکرها اسناد محرمانه پلیس واشنگتن را منتشر کردند

منبع
فارس
بروزرسانی
هکرها اسناد محرمانه پلیس واشنگتن را منتشر کردند

فارس/ طبق اطلاعاتي که هکرها از پايگاه داده پليس پايتخت آمريکا درز داده‌اند، تا مدت‌ها پس از حمله به ساختمان کنگره تهديدهاي مختلفي در اين کشور صورت گرفته و مأموران جاسوسي از شهروندان را افزايش داده بودند.

روزنامه «گاردين» که توانسته به اين اطلاعات دست يابد، در گزارشي نوشته است، طبق استاد لو رفته پليس واشنگتن، پس از حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئيس جمهور سابق آمريکا به ساختمان کنگره همچنان برخي گروه‌هاي راست افراطي به‌دنبال انجام حملات بوده‌اند.
به نوشته اين روزنامه، پليس واشنگتن در روزهاي پس از حمله به کنگره، جاسوسي از شهروندان را افزايش داده بود تا از تهديدات احتمالي مطلع شود.
در بولتن‌هاي لو رفته از پليس پايتخت آمريکا نشان مي‌دهد در روزهاي بعد از حمله به کنگره، مأموران اجراي قانون فعاليت‌هاي مجازي گروه‌هاي راست افراطي از جمله «اقدام ميهن‌پرستانه براي آمريکا» را تحت نظر داشته‌اند.
طبق اين بولتن‌ها يک هفته پس از حادثه حمله به کنگره، راست‌گرايان افراطي آمريکا يکديگر را به حمله عليه ساختمان‌هاي دولتي، ايالتي، محلي دعوت مي‌کردند. در همين روز گزارشي از فيلم گرفتن دو نفر از حصارهاي اطراف کاخ سفيد منتشر شده است.
همچنين در اين گزارش‌ها، به مظنون دومي در ارتباط با بمب‌گذاري در ساختمان دو حزب دموکرات و جمهوري‌خواه نيز اشاره شده است.
در بولتني که شانزده روز پس از حمله به کنگره تهيه شده است، به مردي اشاره شده که  در ايالت پنسيلوانيا پس از «تهديد چند سناتور دموکرات» بازداشت شده است و اقرار کرده که قصد داشته به واشنگتن سفر کند و شماري را به قتل برساند. در اين گزارش آمده است، از فرد بازداشت شده يک مسلسل، دو سلاح سبک و مقدار زيادي مهمات ضبط شده است.
در گزارش ديگري که از سوي رسانه‌هاي نيز منتشر شد، به فردي اشاره مي‌کند که در مقابل کاخ سفيد بازداشت شده بود. اين فرد در حالي که سلاح‌هاي غيرمجاز به همراه داشت، از يک مأمور پليس آدرس دفتر کار رئيس جمهور آمريکا را پرسيده بود.
از سوي ديگر، طبق اين گزارش‌ها با نزديک شدن برگزاري استيضاح دوم ترامپ به‌خاطر حادثه حمله به کنگره، موارد متعددي از تهديد جاني عليه اعضاي کنگره صورت گرفته بود و اين تهديدها تا چند هفته همچنان ادامه داشت.
علاوه بر اين در بولتن‌هاي پليس واشنگتن به تلاش يک گروه شبه‌نطامي براي بمب‌گذاري در ساختمان کنگره در روز سخنراني «جو بايدن» رئيس جمهور آمريکا پس از مراسم تحليف اشاره شده است. در اين گزارش به نام اين گروه اشاره نشده اما نوشته شده اين گروه بزرگ در تمام ايالت‌هاي آمريکا عضو داشته که مأموران سابث پليس و نظاميان بازنشسته را نيز شامل مي‌شود.
طبق اين گزارش‌ها، حتي ليست مسافران تاکسي‌هاي اينترنتي که از مجاورت محل تظاهرات و حمله به کنگره عبور کرده‌اند و همچنين مسافراني که در هتل‌هاي واشنگتن اتاق رزرو کرده بودند تهيه شد تا مشارکت‌کنندگان احتمالي در حمله به کنگره شناسايي شوند.
هکرهاي گروه بابوک از دو هفته پيش، اعلام کردند به پايگاه‌هاي داده پليس واشنگتن دست پيدا کرده‌اند و اگر مبلغ اخاذي درخواست شده به حسابشان واريز نشود اطلاعات مربوطه را فاش مي‌کند.
اين حمله سايبري گسترده در حالي انجام گرفته است که اندکي پيش از آن نيز شرکت خط لوله مواد سوختي شرق آمريکا نيز مورد حمله هکرها قرار گرفت و گفته مي‌شود دولت آمريکا با پرداخت مبلغ درخواست شده موافقت کرده است.
چند ماه پيش از اين حمله‌ها نيز تعداد قابل توجهي از وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌هاي بزرگ آمريکا تحت حمله سايبري بي سابقه‌اي قرار گرفته و حجم بالايي از اطلاعات آن‌ها سرقت رفت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره