نماد آخرین خبر

ژنرال صهیونیستی: حماس که این بود، با حزب‌الله چه خواهیم کرد؟

منبع
فارس
بروزرسانی
ژنرال صهیونیستی: حماس که این بود، با حزب‌الله چه خواهیم کرد؟

فارس/ يک ژنرال ارتش صهيونيستي با اشاره تلويحي به قدرت حماس گفت اگرنمي‌توانيم موشک باران حماس را متوقف کنيم در صورت نبرد با حزب‌الله چه کار مي‌خواهيم بکنيم؟

«اسحاق بريک» ژنرال نيروهاي ذخيره ارتش صهيونيستي در مصاحبه‌اي گفت: «اگر نمي‌توانيم در طول ۱۱ روز موشک‌باران را متوقف کنيم، پس در جنگي که از چند جبهه و با حضور حزب‌الله در گيرد، چه خواهيم کرد؟»

به نوشته روسيا اليوم، او به راديو ارتش صهيونيستي گفت: «آن‌ها اين توانايي را دارند که حکومت [رژيم صهيونيستي] را ساقط کنند، همچنين شبه‌نظاميان شيعه که ممکن است به آن‌ها بپيوندند و در آن زمان يک ويراني واقعي رخ خواهد داد و ما هرگز توانايي مقابله نخواهيم داشت.»

اسحاق بريک تأکيد کرد که ارتش صهيونيستي صرفا مي‌تواند به واسطه نيروي هوايي خود در جنگ‌ها دست برتري داشته باشد، اما در دو هفته گذشته جنگنده‌هاي اين رژيم تنها کاري که کردند ويراني غزه بود و از توقف قدرت آتش‌باري حماس ناتوان بودند.

او افزود: «در هر جنگ گسترده‌اي جبهه داخلي اسرائيل به کانون مرکزي درگيري تبديل خواهد شد. ميليون‌ها نفر به مدت طولاني زير آتش موشک‌هاي دقيق و همچنين پهپادهاي انتحاري خواهند بود و در آن زمان کسي قادر به زندگي در اينجا نخواهد بود و هيچ کس نيز ادعاهاي فرماندهان مبني بر اينکه بر حماس پيروز شدند را نخواهند پذيرفت.»

اين فرمانده ارشد ارتش صهيونيستي همچنين گفت که نخست‌وزير و وزير جنگ اين رژيم طبق عادت از پاسخي فراموش نشدني به حماس و جهاد اسلامي سخن مي‌گويند، اما به گفته وي حماس و جهاد تنها خطر موجود نيستند بلکه بخشي از يک محيط درگيري وسيع در قدس و داخل اراضي ۱۹۴۸ به شمار مي‌روند.

اسحاق بريک تأکيد کرد: «اکنون فکر کنيد که اگر حزب‌الله وارد جنگ شود و در آن صورت هزاران نفر از نيروهايش در مرزها مستقر خواهند شد تا از آن عبور کنند، همزمان نيز موشک‌ها شليک مي‌شود، در آن زمان چه اتفاقي خواهد افتاد؟»

او خطاب به ساکنان سرزمين اشغالي گفت: «اين‌ها را مي‌گويم چون که بدون آگاهي جمعي هيچ تغييري رخ نمي‌دهد. مردم بايد حقيقت را بدانند. ممکن است که بترسي و بگويي که نمي‌خواهم اين چيزها را بشنوم، اما به يکباره شايد خانه‌ات را از دست دادي و نزديکانت کشته شدند و اين طبعا چيزي نيست که بخواهي بشنوي.»

اين ژنرال نيروهاي ذخيره ارتش صهيونيستي در ادامه افزود: «علي‌رغم چيزي که سخنگوي ارتش درباره ضربه سخت به حماس سخن مي‌گويد، اما اين حماس بود که پيروز شد و ابتکار شليک موشک را در دست داشت. حماس و جهاد هر دو گفته‌اند که مي‌توانند هر لحظه که بخواهند شليک موشک‌ها را از سر بگيرند.»

همزمان به نوشته وبگاه شبکه الميادين، «تسوي يحزقلي» کارشناس امور کشورهاي عربي در شبکه ۱۳ رژيم صهيونيستي در پاسخ به سؤال مجري در خصوص اينکه چه کسي در جنگ اخير پيروز شد، پاسخ داد: «طبق تصاوير اين غزه نبود که پيروز شد. چرا که حملات بي سابقه‌اي به اين منطقه صورت گرفت. اما کسي که مثل توپ فوتبال در صحن مسجدالاقصي لگدکوب مي‌شد، نيروي پليس اسرائيل بود. در چشم مردمان خاورميانه قصه اصلي اين است. دليل اين خيزش بزرگ عرب اسرائيل، کرانه باختري، غزه و قدس ضعف ماست. ما جامعه‌اي هستيم که نبايد بجنگيم.»

بامداد روز جمعه،‌ پس از گزارش برخي منابع خبري درباره احتمال آتش‌بس، کابينه امنيتي رژيم صهيونيستي رسما بر سر توقف درگيري‌ها و آتش‌بس با ميانجيگري مصر پس از ۱۲ روز موافقت کرد.

گروه‌هاي مقاومت فلسطين نيز ساعتي بعد در بيانيه‌هايي جداگانه تأکيد کردند که تا زمان پايبندي تل‌آويو به آتش‌بس به آن متعهد خواهند بود.

با  اعلام آتش‌بس در حالي که تمامي رسانه‌هاي صهيونيستي به شکست تل‌آويو در اين ماجراجويي جديد عليه مقاومت فلسطين و هزينه‌هاي هنگفت رژيم صهيونيستي در اين مدت اذعان کردند، مردم فلسطين در غزه و کرانه باختري از جمله شهر قدس به خيابان‌ها آمدند و پيروزي مقاومت را جشن گرفتند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره