نماد آخرین خبر

گاردین: تنها یک نفر از هر ۶۰ تجاوز جنسی در انگلیس متهم شناخته می‌شود

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
گاردین: تنها یک نفر از هر ۶۰ تجاوز جنسی در انگلیس متهم شناخته می‌شود

باشگاه خبرنگاران/ منابع خبري از افزايش فشار بر دولت انگليس به‌دليل متهم شناختن تنها حدود يک درصد از تجاوز‌هاي جنسي در اين کشور خبر دادند.
 
گاردين در گزارشي اعلام کرد براساس آمار وزارت امور داخلي انگليس دولت اين کشور کمتر ۱ مورد از هر ۶۰ مورد تجاوز جنسي را متهم مي‌شناسد و اين باعث افزايش فشار بر دولت انگليس شده است.

بنابراين فشار بر دولت انگليس براي بازنگري و بازبيني قوانين مربوط به تحقيق و تفحص در امور جنايات جنسي در انگليس و ولز افزايش يافته است.

اين وبگاه خبري اعلام کرد در سال ۲۰۲۰ بيش از ۵۲ هزار و ۲۱۰ مورد تجاوز ازسوي پليس در انگليس ثبت شده است، اما تنها ۸۴۳ مورد از آن‌ها فرد را متهم خطاب کردند؛ يا به عبارتي کمتر از ۱.۶ درصد از جرائم جنسي در انگليس متهم شناخته مي‌شوند.

پيشنهادي براي بازبيني قوانين مربوط به تجاوز‌هاي جنسي در انگليس ارائه شده که قرار بود پيش از بهار ۲۰۲۰ تکميل شود، اما اکنون وزير دادگستري انگليس مي‌گويد: «مسائل مربوط به بازنگري پيش از پايان بهار سال جاري منتشر خواهند شد.»

گاردين همچنين اعلام کرد از ماه مارس سال ۲۰۱۹ تاکنون بيش از ۱۰۰ هزار مورد تجاوز جنسي به پليس انگليس گزارش شده است. در ايرلند شمالي و اسکاتلند نيز بررسي‌هاي جداگانه‌اي براي بازبيني پرونده‌ها در حال انجام است.

گفته مي‌شود تعقيب و پيگيري کمتر قضايي در سال‌هاي اخير باعث شده تا تعداد پرونده‌هاي کمتري در زمينه تجاوز‌هاي جنسي مطرح باشد و در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۶ حدود ۶۴ درصد کاهش پرونده اعلام شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره