نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ژنرال الجزایری که به سرباز صفر تنزل درجه داده شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ژنرال الجزایری که به سرباز صفر تنزل درجه داده شد

ايرنا/ شوراي انضباط نظامي ارتش الجزاير تصميم گرفت تا " واسيني بوغزه " فرمانده سابق دستگاه اطلاعات داخلي اين کشور را از ژنرالي به سربازي تنزل درجه دهد.

به گزارش روز دوشنبه روزنامه فرامنطقه اي القدس العربي چاپ لندن، بوعزه ماه ها است که در زندان مرکزي "البليده" واقع در ۵۰ کيلومتري غرب پايتخت در بازداشت بسر مي برد.

او در دو مورد يکي به اتهام فساد و کلاهبرداري به ۸ سال زندان و ديگري به اتهام جعل اسناد و تلاش جهت تاثيرگذاري بر نتايج انتخابات رياست جمهوري که طي آن « عبدالمجيد تبون » به رياست جمهوري برگزيده شد، به ۱۶ سال زندان محکوم شد.بوعزه به حمايت از " عزالدين ميهوبي " وزير سابق فرهنگ جهت تصدي پست رياست جمهوري متهم شده است.

گزارش رسانه هاي الجزاير در آوريل ۲۰۲۰ فاش کرد که ژنرال واسيني بوعزه پس از کنار گذاشته شدن از پست خود به عنوان مدير امنيت داخلي ( اطلاعات داخلي ) به دستور رئيس جمهور عبدالمجيد تبون بازداشت شده و در بازداشتگاه نظامي زنداني شد.

رسانه هاي الجزاير خاطرنشان کردند که بوعزه به دليل دست داشتن در چند پرونده تحت تعقيب قرار داشت و برکناري او به کشمکش هاي خشمگينانه در درون حاکميت  که بيش از چهار ماه به درازا کشيده شده بود ، خاتمه داد.

روزنامه الجزايري " الوطن " که به زبان فرانسوي چاپ و منتشر مي شود، خاطرنشان کرد که بوعزه روابط خوبي با رئيس جمهور جديد نداشت و از همان ابتدا با تصميمات اتخاذ شده از سوي رئيس جمهور عبدالمجيد تبون اعلام مخالفت مي کرد و همين امر باعث مطرح شدن پرسش هايي در ميان افکار عمومي الجزاير شده بود. با توجه به تغييرات شکل گرفته در سطح پست هاي حساس داخل ارتش برکناري بوعزه يک امر کاملا منطقي و قابل پيش بيني به شمار مي رود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره