نماد آخرین خبر

امارات از بحران مرزی سودان و اتیوپی عقب کشید

منبع
ايسنا
بروزرسانی
امارات از بحران مرزی سودان و اتیوپی عقب کشید

ايسنا/ منابع در شوراي حاکميتي سودان تصريح کردند که امارات رسماً به خارطوم اعلام کرده ابتکارعمل خود درمورد بحران مرزي با اتيوپي را پس گرفته است.

شبکه الشرق عربستان از منابع در شوراي حاکميتي سودان نقل کرد که ابوظبي رسماً به خارطوم اطلاع داده ابتکارعمل خود درمورد بحران مرزي سودان با اتيوپي را پس گرفته است.

پيشتر خارطوم ابتکارعمل امارات درمورد نزاع ميان سودان و اتيوپي را رد کرده و آن را نقض موضع سودان جهت "قرار دادن نشانه‌هاي مرزي" به حساب آورده بود.

يک منبع عالي رتبه در مصاحبه با الشرق الاوسط اعلام کرد که شوراي امنيت و دفاع سودان در نشست روز يکشنبه خود، با اجماع ابتکارعمل امارات را رد کرده و اعلام نمود که سودان هيچ ابتکارعملي را که شامل تقسيم اراضي اين کشور که از اتيوپي بازپس گرفته باشد، نمي‌پذيرد و موضع يکپارچه خارطوم گذاشتن علامت مرزي ميان دو کشور قبل از آغاز هرگونه مذاکره پيرامون مسائل ديگر است.

اين منبع با بيان اينکه موضع سودان در قبال مساله مرزها با اتيوپي تغيير نکرده و نخواهد کرد، تصريح کرد که استقبال اوليه از ابتکارعمل امارات به معناي پذيرش امتيازدهي درمورد موضع ملي نبود.

پيشتر امارات راهکاري مبني بر تقسيم اراضي کشاورزي مورد مناقشه ميان دو کشور سودان و اتيوپي را ارائه کرد که با واکنش تند سودان مواجه شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره