نماد آخرین خبر

گانتس: تعهد نداده‌ام رهبران حماس در امان باشند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
گانتس: تعهد نداده‌ام رهبران حماس در امان باشند

ايسنا/ وزير جنگ رژيم صهيونيستي اعلام کرد که رهبران حماس از مصونيت برخوردار نيستند و وي تعهدي نداده که در امان باشند.

به نقل از خبرگزاري فلسطيني سما، بني گانتس، وزير جنگ رژيم صهيونيستي در گفتگو با راديوي اين رژيم گفت: رهبران حماس از جمله محمد الضيف، فرمانده گردان‌هاي القسام و "يحيي السنوار"، رهبر حماس در غزه هيچ مصونيتي ندارند. من هيچ گونه توافقي با آن‌ها براي حفاظت از جانشان امضا نکرده‌ام. تعهدي براي اينکه در معرض حمله قرار بگيرند، نداده‌ام.

وي در ادامه گفت: تا زمان بازگشت اسرا و مفقود شدگان تنها اجازه عبور کمک‌هاي انساني به غزه را مي‌دهيم. اقدامات جدي‌تري اتخاذ کرده و اجازه گسترش مساحت ماهيگيري را نمي‌دهيم.

گانتس گفت: به حماس اجازه نمي‌دهيم دستورکار را مشخص کند. مسئله درحال حاضر تحويل اموال بازسازي غزه از طريق تشکيلات خودگردان فلسطين است. همچنين يک مکانيزم جديد ايجاد خواهد شد که اجازه نظارت بر اموال ارائه شده را مي‌دهد.

وزير جنگ رژيم صهيونيستي جمعه نيز در سخناني پس از برقراري آتش بس با گروه‌هاي مقاومت فلسطين در نوار غزه اظهار کرد: بازسازي غزه در گرو حل و فصل مسئله سربازان اسير اسرائيل در غزه است.

وي افزود: "اسرائيل سياستش در قبال غزه را تغيير خواهد داد و نخواهد پذيرفت که هيچ موشک و يا بالن‌هاي آتش‌زايي از غزه شليک شود و درصورت شليک پاسخ قاطعانه‌اي خواهيم داد."

گانتس گفت: "رهبران حماس و به ويژه محمد الضيف و يحيي السنوار همچنان در تيررس ما قرار دارند."

وي همچنين گفت: پاسخ ارتش اسرائيل به ميزان قابل توجهي شديد خواهد شد تا از وقوع چنين اتفاقاتي جلوگيري شود.

گانتس در بخش ديگري از اظهاراتش در پاسخ يه اين سؤال که آيا همکاري نزديک با نتانياهو آنها را به تشکيل دولت خواهد رساند يا خير گفت: خير.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره