نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

درخواست وزیر خارجه اسرائیل از کشورهای مختلف برای تضعیف حماس

منبع
فارس
بروزرسانی
درخواست وزیر خارجه اسرائیل از کشورهای مختلف برای تضعیف حماس

فارس/ وزير خارجه رژيم صهيونيستي در تماس تلفني با وزراي خارجه کشورهاي مختلف، ضمن تضعيف جنبش مقاومت حماس، ورود کمک‌هاي انساني به نوار غزه را به بازگشت اجساد نظاميان اين رژيم مشروط کرد.

رژيم صهيونيستي که بعد از ۱۲ روز بمباران بي‌امان و وحشيانه نوار غزه و مواجه‌شدن با موج گسترده راکت‌ها و موشک‌هاي گروه‌هاي مقاومت فلسطيني، نهايت به‌صورت يکجانبه اعلام آتش‌بس کرد، اکنون سعي دارد مانع از رسيدن کمک‌هاي بشردوستانه به اين منطقه شود.
«گابي اشکنازي» وزير خارجه رژيم کودک‌کش تل‌آويو طي روزهاي اخير در تماس با وزراي خارجه آمريکا، مصر، امارات عربي متحده و بحرين، از جامعه جهاني خواست براي تضعيف گروه‌هاي مقاومت فلسطيني از جمله حماس تلاش کنند.
به نوشته روزنامه «جروزالم‌ پست»، اشکنازي در تماس با اين افراد، چهار شرط را جهت دادن مجوز براي ورود کمک‌هاي انساني به نوار غزه مطرح کرد: «اين تلاش‌ها بايد شامل تضعيف حماس و جلوگيري از رسيدن تسليحات به اين گروه و ساخت آن توسط حماس شود».
وي همچنين افزود: «بازسازي غزه بايد تحت نظارت دقيق بين‌المللي و دور نگاه داشتن کمک‌ها از حماس انجام شود. همچنين اسرائيلي‌هايي که توسط حماس بازداشت شده‌اند و اجساد نظاميان کشته‌شده در جنگ‌هاي غزه، بايد به اسرائيل بازگدانده شود».

بر اساس اين گزارش، وزير خارجه رژيم صهيونيستي تاکيد کرد تمام چهار شرط فوق بايد رعايت و کاملا اجرا شوند تا تل‌آويو اجازه ورود کمک‌هاي بشردوستانه بين‌المللي به نوار غزه را بدهد.
«بني گانتز» وزير جنگ رژيم صهيونيستي نيز شامگاه يکشنبه در نشست خبري، با تاکيد بر شرط‌هاي مشابه، اما اذعان کرده بود که نمي‌توان به‌صورت کامل مانع تقويت حماس شد.
به نوشته جروزالم‌پست، قرار است گانتز امروز با «بنيامين نتانياهو» ديدار داشته باشد تا درباره ورود برخي موارد اساسي در کمک‌هاي بشردوستانه به نوار غزه - از جمه سيمان - بحث و تبادل نظر داشته باشند.
درگيري رژيم صهيونيستي و گروه‌هاي مقاومت فلسطين از روز دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ماه و پس از پايان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آويو مبني بر لزوم پايان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصي آغاز شد.
در اين درگيري‌ که تا بامداد روز جمعه در جريان بود، رژيم صهيونيستي در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکوني، زنان و کودکان فلسطيني را به خاک و خون کشيد که گروه‌هاي مقاومت فلسطين در پاسخ به اين جنايت‌ها مواضع اين رژيم را هدف حمله گسترده راکتي قرار دادند و سامانه گنبد آهنين در رهگيري بسياري از آن‌ها ناموفق عمل کرد.
شرط گذاشتن صهيونيست‌ها براي ورود کمک‌هاي انساني به نوار غزه در حالي است که شوراي امنيت سازمان ملل در اولين بيانيه بعد از درگيري‌هاي رژيم صهيونيستي با گروه‌هاي مقاومت فلسطيني، ضمن تاکيد بر لزوم اجراي کامل آتش‌بس، خواستار کمک‌هاي فوري بشردوستانه به نوار غزه شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره