برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

روسیه: انتظار حل اختلافات در دیدار پوتین-بایدن را نداریم

منبع
فارس
بروزرسانی
روسیه: انتظار حل اختلافات در دیدار پوتین-بایدن را نداریم

فارس/ «ديميتري پسکوف» سخنگوي کرملين امروز (چهارشنبه) در يک کنفرانس خبري در خصوص ديدار آتي «ولاديمير پوتين» و «جو بايدن» رؤساي جمهور روسيه و آمريکا به توافق و تفاهم براي حل اختلافات عميق منجر شود.

بنا بر گزارش خبرگزاري روسي تاس، پسکوف با اشاره به ديدار دوجانبه بايدن و پوتين که قرار است 16 ژوئن (26 خردادماه) در «ژنو» سوئيس برگزار شود، گفت که کرملين انتظار ندارد که پس از اولين ديدار ميان پوتين و بايدن، تمامي اختلافات ميان روسيه و ايالات متحده حل شود و تغييري در روابط ايجاد شود.
وي با اين حال ادامه داد که علي‌رغم آن که انتظاري از حل اختلافات عميق دو کشور آمريکا و روسيه نمي‌رود اما نبايد اهميت اين نشست را دست‌کم گرفت.
پسکوف در اين خصوص گفت: «در ديدار اول احتمال نمي‌رود که به تفاهم و توافق براي حل اختلافات عميق رسيد اما به هرحال اشتباه است که اهميت اين نشست ناديده گرفته شود».
سخنگوي کرملين در خصوص مکان برگزاري نشست که پيش از اين اعلام شده بود، در ژنو خواهد بود گفت که هنوز توافقي در خصوص مکان دقيق نشست پوتين و بايدن صورت نگرفته است و دو طرف بايد به طور مشترک در خصوص محل برگزاري اين نشست به توافق برسند.

طبق اين گزارش، رؤساي جمهور آمريکا و روسيه قصد دارند به موضوعاتي چون ثبات و تسليحات راهبردي بپردازند.
رسانه‌ها روز گذشته گزارش کردند که نشست دوجانبه پوتين و بايدن احتمالاً در شهر ژنو برگزار خواهد شد.
پيش از اين نيز «ولاديمير شيزوف» نماينده دائم روسيه در اتحاديه اروپا در واکنش به اخباري در خصوص ديدار رؤساي جمهور روسيه و آمريکا گفته بود که نبايد انتظار معجزه از ديدار پوتين و بايدن داشت.
اخيراً پوتين و بايدن با يکديگر تلفني صحبت کردند و در اين تماس رئيس‌جمهور آمريکا به همتاي روس خود پيشنهاد داد به صورت حضوري در ماه‌هاي آتي ديداري داشته باشند.
اين در حالي است که تنش‌ها ميان دو کشور با تداوم اتهام زني آمريکا عليه روسيه در خصوص دخالت در انتخابات ماه نوامبر و ارتباط داشتن با عمليات هک «سولار ويندز» و اعمال تحريم عليه مسکو به اين بهانه‌ها، بالا گرفته است. پيش از آن هم بايدن در مصاحبه‌اي در ماه مارس با شبکه «اي‌بي‌سي نيوز» پوتين را قاتل خواند و گفت که بايد بهاي اقداماتش را بپردازد.
رئيس‌جمهور روسيه  به تازگي حکمي را امضا کرده که دولت را موظف مي‌کند به اقدامات غيردوستانه برخي کشورهاي غربي پاسخ دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره