برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اتهام زنی مجدد آمریکا و انگلیس علیه ارتش روسیه

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
اتهام زنی مجدد آمریکا و انگلیس علیه ارتش روسیه

باشگاه خبرنگاران/ جامعه اطلاعاتي آمريکا و انگليس بار ديگر اتهاماتي را عليه روسيه در زمينه حملات سايبري مطرح کردند.
 
سرويس‌هاي اطلاعاتي انگليس و آمريکا با انتشار بيانيه‌اي مدعي شدند هکر‌هاي روس فعاليت جهاني و «بي‌رحمانه» را عليه کشور‌هاي مختلف در زمينه سايبري پيش گرفته‌اند.

"آژانس امنيت ملي (NSA)، امنيت سايبري و آژانس امنيت زيرساخت (CISA)، اداره تحقيقات فدرال (FBI) و مرکز امنيت سايبري ملي انگليس (NCSC) در بيانيه‌اي مشترک مدعي شدند: ارتش روسيه حملات سايبري در سطح جهاني انجام مي‌دهد و اين فعاليت‌ها از سال ۲۰۱۹ آغاز شده است و همچنان نيز ادامه دارد.

اين سند در ۸ صفحه تنظيم شد و ادعا مي کند که اداره اطلاعات نظامي خارجي ستاد کل نيرو‌هاي مسلح فدراسيون روسيه از روش‌هايي براي عمليات مجرمانه و حملات سايبري خود استفاده کرده است. آن‌ها مدعي هستند بخش سايبري اين نهاد روس، «صد‌ها سازمان و نهاد را در سطح جهان» هدف قرار داده است.

اين بيانيه همچنين مدعي است که کارزار سايبري روسيه همچنان ادامه دارد و هدف اصلي آن نهادهايي از آمريکا از جمله «سازمان‌هاي دولتي و نظامي، پيمانکاران دفاعي، شرکت‌هاي انرژي، سازمان‌هاي آموزشي، شرکت‌هاي حقوقي، رسانه‌ها، احزاب سياسي و انديشکده‌ها» هستند.

آمريکا در ماه آوريل از اخراج ده ديپلمات روس و اِعمال تحريم‌هاي جديد مرتبط با هک شدن شرکت فناوري اطلاعات «سولار ويندز» خبر داد.

«جو بايدن» رئيس جمهور آمريکا، در سخنراني خود در اجلاس گروه هفت بار ديگر ادعا‌ها درباره دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري آمريکا را تکرار کرد و پوتين را به نقش داشتن در حملات سايبري عليه آمريکا متهم کرد.

«ولاديمير پوتين» رئيس جمهور روسيه، نيز در مقابل ادعا‌هاي بي اساس مبني بر اينکه کشورش در جنگ سايبري عليه آمريکا شرکت داشته را تکذيب کرد و گفت: «سند کجاست؟ مدرک کجاست؟ اين موضوع دارد مضحک مي‌شود. ما به همه نوع چيز‌ها متهم شده ايم- دخالت در انتخابات، حملات سايبري و غيره. نه يک بار و نه هيچ زماني آن‌ها به خود زحمت ندادند که سند يا مدرکي ارائه کنند، فقط اتهامات بي اساس (مطرح کردند).»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره