نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

خروج جمعی روس‌ها از کره شمالی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
خروج جمعی روس‌ها از کره شمالی

ايسنا/ سفارت روسيه در پيونگ‌يانگ اعلام کرد، گروهي از روس‌ها پس از چندين سال زندگي در کره شمالي، هفته گذشته به طور دسته‌جمعي اين کشور را ترک کردند.

به گزارش  خبرگزاري يونهاپ، تصاويري که روز سه‌شنبه در صفحه فيس‌بوک سفارت روسيه در پيونگ‌يانگ منتشر شد، ده‌ها تن از اتباع روس را در حال دست تکان دادن در زماني که براي عزيمت از ايستگاه قطار پيونگ‌يانگ آماده شده بودند، نشان داد.

سفارت روسيه در پيونگ‌يانگ در پستي زير اين تصاوير به زبان روسي نوشت: در تاريخ دو ژوئيه بسياري از همکاران و دوستانمان به خانه خود بازگشتند. آنها افرادي بودند که در سال‌هاي گذشته از جمله در دوران سخت پاندمي کرونا با ما در سفارت روسيه در کره شمالي کار مي‌کردند.   

اين سفارتخانه افزود: تحت قوانين قرنطينه که توسط مقامات کره شمالي اعمال شده بود، مرزها بسته شده بودند و جا به جايي پرسنل در اين سفارتخانه حدود دو سال بود که انجام نشده بود. هر کسي که قراردادش منقضي شده بود، مجبور بود کره شمالي را ترک کند.

به گفته اين وزارتخانه، چندين ديپلمات، پزشک و کارمندان اداري و فني نيز کره شمالي را ترک کردند و مدارس و مهدکودک‌ها براي روس‌ها تعطيل شده بودند. اما به رغم اين شرايط سفارت روسيه در کره شمالي همچنان باز است و به فعاليت خود ادامه خواهد داد.

يکي از مقامات وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبي گفت، تصميم آنها براي بازگشت به خانه ظاهرا بيانگر سختي‌ها و دشواري‌هاي زندگي در پيونگ‌يانگ به خاطر پاندمي کروناست.

وي افزود:‌ ما به طور خاص نمي‌توانيم دلايل روس‌ها براي اين کار را تاييد کنيم. اما همان طور که آنها گفته‌اند، با توجه به زندگي دشوار به خاطر تدابير مقابله با کوويد 19، به نظر مي‌رسد که هر کشوري خودش درباره ترک يا ماندن ديپلمات‌ها و کارمندان بين‌المللي‌اش در پيونگ‌يانگ تصميم‌گيري مي‌کند.

کره شمالي ادعا کرده که هيچ مورد ابتلا به ويروس کرونا در اين کشور وجود نداشته با اين حال تدابير جدي و سفت و سختي براي مبارزه با پاندمي کرونا اتخاذ کرده است. کره شمالي از اوايل سال گذشته به منظور جلوگيري از شيوع پاندمي کرونا در اين کشور، کنترل‌هاي مرزي سفت و سختي اعمال کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره