نماد آخرین خبر

وکلای سوچی: او با اتهامات بیشتری روبرو شده است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وکلای سوچی: او با اتهامات بیشتری روبرو شده است

ايسنا/ وکلاي رهبر دوفاکتوي ميانمار گفته‌اند که از سوي دولت خونتا به آنها اطلاع داده شده که چهار اتهام جديد فساد عليه موکلشان مطرح شده است.

به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، خونتاي ميانمار دولت مدني و منتخب آنگ سان سوچي، رهبر دوفاکتوي اين کشور را در فوريه سال جاري ميلادي ساقط و او را به همراه اعضاي ارشد حزب ليگ ملي براي دموکراسي از جمله وين مينت، رئيس جمهوري ميانمار دستگير کرد و به زندان انداخت.

مقاومت‌ها و اعتراضات گسترده در ميانمار عليه خونتا هر روز در اين کشور و با وجود اقدامات سختگيرانه از سوي نيروهاي امنيتي ادامه دارد.

از زمان روي کار آمدن ارتش، دولت جديد تعدادي اتهام کيفري عليه سوچي و ديگر همقطارانش مطرح کرده که اکنون در بازداشت هستند.

حاميان سوچي و تحليلگران مستقل مي‌گويند، تمامي اين اتهامات با انگيزه سياسي و تلاشي براي بي اعتبار کردن وي و مشروع کردن دولت خونتا هستند.

سوچي اکنون در نايپيداو،‌ پايتخت به اتهام آشوب و نقض قوانين کرونا در جريان کمپين انتخاباتي ۲۰۲۰ و وارد کردن غيرقانوني دستگاه‌هاي واکي تاکي براي استفاده باديگاردهايش و همچنين استفاده بدون مجوز از اين دستگاه‌ها محاکمه مي‌شود. رئيس جمهوري ميانمار نيز به چندين فقره جرم متهم شده است.

سوچي با چندين مورد اتهام ديگر نيز روبروست اما هنوز براي آنها محاکمه نشده است که شامل دريافت رشوه و نقش قانون اسرار دولتي و رسمي است و براي هرکدام به ترتيب ۱۵ و ۱۴ سال حبس در انتظارش است.

در جريان يکسري نشست‌هاي خبري روز دوشنبه از سوي دولت خونتا اما به اتهامات جديد سوچي اشاره‌اي نشد.

۱۰ ژوئن سال جاري ميلادي، ‌رسانه رسمي ميانمار گزارش کرد که کميسيون ضد فساد دولت ميانمار متوجه شده که سوچي رشوه دريافت کرده و از اختياراتش براي سود بردن از معاملات ملک استفاده کرده است. وکلاي سوچي اين اتهامات را در که در مارس ۲۰۲۱ مطرح شد، رد کردند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره