نماد آخرین خبر

آمریکا: از تقویت سلاح‌های هسته‌ای چین مطلع و نگرانیم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آمریکا: از تقویت سلاح‌های هسته‌ای چین مطلع و نگرانیم

ايسنا/ سخنگوي پنتاگون به خبرنگاران گفت، آمريکا از روند تقويت تسليحات هسته‌اي چين از جمله ساخت سيلوهاي جديد مطلع است اما ارزيابي‌هاي اطلاعاتي خود را فاش نخواهد ساخت.

به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، جان کربي، سخنگوي پنتاگون در جريان يک نشست خبري گفت: ما قرار نيست به موضوع ارزيابي‌هاي اطلاعاتي درباره توانمندي‌هاي هسته‌اي چين وارد شويم. ما نسبت به مدرنيزه سازي و توسعه توانمندي‌هاي چين که به نظر از جوانب بسياري هدفي بجز تلاش براي جلوگيري از دسترسي آمريکا و همپيمانانش به مناطق حوزه هند-اقيانوسيه ندارد، نگران مي‌مانيم.

تصاوير ماهواره‌اي اخيرا ساخت ۱۱۹ سيلوي موشکي در استان گانسوي چين را فاش کردند. بر اساس گزارشهاي منتشر شده، گمان برده مي‌شود چين زرادخانه‌اي حاوي ۲۵۰ تا ۳۵۰ سلاح هسته‌اي دارد.

کربي اظهار کرد: ما در حقيقت اطلاعمان را از اين که آنها به تقويت توانمندي‌هاي هسته‌اي از جمله ساخت سيلوها ادامه ميدهند، مخفي نکرديم.

پيشتر وزارت امور خارجه آمريکا گفت، سيلوهاي جديدي که رسانه‌هاي آمريکايي گزارش کردند ممکن است حاکي از آن باشند که زرادخانه هسته‌اي چين "سريع‌تر و شايد در سطحي بالا تر از آنچه قبلا پيش بيني شد رشد خواهد کرد".

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره