نماد آخرین خبر

کارکنان کنسولگری روسیه در مزارشریف به ازبکستان منتقل شدند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
کارکنان کنسولگری روسیه در مزارشریف به ازبکستان منتقل شدند

تسنيم/ نماينده رئيس جمهوري روسيه در امور افغانستان تأييد کرد که ديپلمات‌هاي کنسولگري اين کشور در مزارشريف که در شهر حيرتان به کار خود ادامه مي‌دادند، به دلايل امنيتي و بطور موقت به خاک ازبکستان منتقل شدند.

به نقل از خبرگزاري «تاس»، "ضمير کابلوف" نماينده ويژه رئيس جمهوري روسيه در امور افغانستان تأييد کرد که کارکنان کنسولگري روسيه در مزارشريف افغانستان که در شهر حيرتان به کار خود ادامه مي‌دادند، به دلايل امنيتي و بطور موقت به ازبکستان منتقل شدند.

به گفته وي، از آنجا وضعيت امنيتي شهر حيرتان در استان بلخ افغانستان در هاله‌اي از ابهام قرار داشت و به خاطر اطمينان يافتن از امنيت ديپلمات‌هاي روسي، کارکنان کنسولگري روسيه بطور موقت به کشور ازبکستان منتقل شدند.

وزارت امور خارجه ازبکستان پيش از اين اعلام کرده بود که ديپلمات‌هاي کنسولگري روسيه در مزار شريف، به دلايل امنيتي از شهر حيرتان به خاک اين کشور منتقل شده‌اند.   

اين کنسولگري از اوايل ماه جولاي (اواسط تير ماه) و به دليل وخامت اوضاع در مناطق شمالي افغانستان فعاليت خود در مزار-شريف را متوقف کرده بود. ديپلمات‌هاي روسي بطور موقت به شهر حيرتان در همان استان بلخ منتقل شده و در آنجا کار مي‌کردند.  

ضمير کابلوف روز گذشته (دوشنبه) نيز نسبت به روند اوضاع در افغانستان ابراز نگراني کرده و يادآور شده بود که مسکو انتظار چنين شرايطي را داشت. نماينده پوتين در امور افغانستان در پاسخ به سئوال اين خبرگزاري گفته بود: «اوضاع نگران کننده است که البته قابل پيش بيني بود و ما از قبل اين وضعيت را پيش‌بيني کرده بوديم.»

اين مقام روس در عين حال يادآور شد که در حال حاضر هيچ خطري براي ديپلمات‌هاي روسي در کابل وجود ندارد و سفارت روسيه به کار خود ادامه خواهد داد.  

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar