نماد آخرین خبر

مرگ مشکوک کارگران زن کنیایی در عربستان

منبع
تسنيم
بروزرسانی
مرگ مشکوک کارگران زن کنیایی در عربستان

تسنيم/ يک روزنامه کنيايي به دنبال کشته شدن يک کارگر زن کنيايي در عربستان سعودي در گزارشي اعلام کرد بايد از کشتار اين کارگران مهاجر جلوگيري شود.

به نقل از الواقع السعودي، يک روزنامه کنيايي در گزارشي اعلام کرد که بسياري از خانواده‌ها عزيزان خود را که کارگران خانگي در عربستان بودند، دفن کردند.

اين روزنامه در گزارشي تاکيد کرد که متاسفانه هيچ تحقيق جنايي در مورد هيچ يک از مرگ کارگران زن کنيايي در عربستان سعودي صورت نگرفته است و مرگ و شکنجه کارگران کنيايي به ويژه زنان جوان در اين کشور داستان بي پاياني است و هر بار جنازه‌هايي از اين کشور به کنيا مي‌رسد.

آخرين مورد مرگ « کارولين آلوش» دانشجوي سال دوم دانشگاه کيسي بود که جسد وي روز شنبه وارد کنيا شد.

سازمان ديده بان حقوق بشر در سال 2021 اعلام کرد که سيستم کفالت در عربستان دليل اصلي سوء استفاده کارفرمايان از کارگران مهاجر است؛ چرا که اين سيستم به کارفرمايان قدرت بيش از حد در مورد تاخير دستمزد کارگران، شکنجه و آزار و بيگاري آن‌ها مي‌دهد.

اين روزنامه در ادامه نوشت: دولت کنيا بايد براي پايان دادن به کشتارها و برده داري مدرن شهروندان خود در عربستان مذاکره کند و وزارتخانه‌هاي امور خارجه و کار بايد داراي يک پايگاه داده از کنيايي‌هاي شاغل در عربستان باشند تا بتوانند به مشکلات اين افراد رسيدگي کنند.

روت آکري مادر قرباني اين کارگر زن کنيايي نخستين لحظه ديدار جنازه دخترش در فرودگاه را بيان مي‌کند که کارولين آروش پنجمين فرزند متولد شده در يک خانواده 9 نفره و بزرگترين اميد او بود؛چراکه گمان مي‌کرد از طريق او مي‌تواند روزهاي بهتري را داشته باشد.

روت با ناراحتي گفت: امروز من تمام اميدها و آرزوهايم را در تابوتي به کنيا حمل مي‌کنم.

کارولين بعد از اينکه براي کار به عربستان رفت اعلام کرد که کارش بسيار سخت است و کارفرمايش او را مجبور به پاک کردن شيشه‌هاي ساختمان‌هاي بلند مي‌کند و حتي يکبار در هنگام شستن راه‌پله‌ها از ناحيه پا دچار آسيب شد که اقدام پزشکي براي بهبودي وي صورت نگرفت.

بعد از مدتي آلوش با خانواده‌اش تماس گرفت و گفت که او نقشه رئيسش را براي کشتن او شنيده و فرار کرده تا به پليس گزارش دهد، اما مأموران به حرف او گوش ندادند و در مقابل او را بازداشت کردند.

خانواده وي اعلام کردند که کارولين آروش مورد سوء استفاده کارفرماي خود قرار گرفت و زماني که براي شکايت از وي وارد کلانتري شد، ماموران وي را مورد ضرب و شتم قرار دادند و بعد از جراحت شديد به بيمارستان منتقل شد که جسد وي در سرويس بهداشتي بيمارستان يافت شد.

اما عربستان سعودي در گزارش کالبد شکافي جسد اين کارگر زن کنيايي ادعا کرد که وي خودکشي کرده است ، درحالي‌که خانواده آلوش اين موضوع را با توجه به ويديوهاي منتشر شده از بدرفتاري کارفرما با او، رد مي‌کنند.

خانواده کارولين آروش از دولت کنيا خواستند تا علت مرگ فرزندشان را بررسي و عاملان آن را مجازات کند.

اگرچه از سال 1964 به طور رسمي برده‌داري در عربستان ممنوع شده اما بسياري از کارگران خارجي در اين کشور در حال حاضر در شرايطي مشابه برده‌ها زندگي مي‌کنند و به طور معمول گزارش‌هاي مستندي منتشر مي‌شود که نشان مي‌دهد کارگران خارجي در اين کشور با مشکلاتي مانند کار بيش از حد، خستگي، شکنجه و حتي محروميت آب و غذا مواجه هستند. بسياري از کارگران زن با اميد به دست آوردن پول بيشتر و تأمين معاش خانواده، کشور خود را ترک و به عربستان سعودي سفر کرده‌اند اما تعداد زيادي از آنان در اين کشور حتي در برابر کارفرمايان خود نيز از مصونيت‌ و حقوق قانوني برخوردار نيستند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره