نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ائتلاف آمریکا توپ را به زمین الکاظمی انداخت

منبع
فارس
بروزرسانی
ائتلاف آمریکا توپ را به زمین الکاظمی انداخت

فارس/ سخنگوي نيروهاي ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبري آمريکا مدعي شد که اگر نخست وزير عراق از آنان بخواهد که اين کشور را ترک کنند، اين کار را انجام خواهند داد.

شبکه خبري الفرات در کانال تلگرامي خود به نقل از ماروتو گزارش داد، حضور نيروهاي باقي مانده آمريکايي در عراق بر اساس مذاکرات بين واشنگتن و بغداد است.
وي همچنين گفت که اگر مصطفي الکاظمي نخست وزير عراق درخواستي براي خروج نيروهاي ائتلاف از عراق مطرح کند، اين نيروها از عراق خارج خواهند شد.
اين فرمانده آمريکايي در ادامه تصريح کرد مأموريت نيروهاي ائتلاف از مبارزه مستقيم به حمايت، آموزش و فعاليت مستشاري به نيروهاي عراقي تغيير کرده است.
ماروتو با بيان اينکه عراق در حال حاضر به تنهايي مشغول مبارزه با داعش است، گفت که اگر بغداد درخواست کند، ائتلاف آماده است که عمليات زميني آنان را با حملات هوايي هوايي پوشش دهد.
وي تصريح کرد، نيروهاي آمريکايي که در پايگاه عين الاسد حضور دارد، تجهيزات نظامي را از سال 2014 تا 2020 وارد اين پايگاه کردند.
اين مسئول آمريکايي در پايان مدعي شد که ائتلاف آمريکا براي شکست داعش، پنج ميليارد دلار هزينه کرده است.
ادعاي خروج آمريکا بارها مطرح شده است، و با وجود مصوبه پارلمان عراق مبني بر خروج نظاميان آمريکا، ولي اين کشور حاضر به خروج نيست.
ائتلاف آمريکا در حالي مدعي مبارزه با داعش است، که بارها اسنادي از کمکهاي اين ائتلاف به عناصر داعش در سوريه و عراق منتشر شد.
ائتلاف آمريکا اوايل ارديبهشت سال 1398،  با کمک بالگرد‌ها و هواپيماهاي خود به بقاياي گروه تروريستي داعش مستقر در استان «الانبار» در غرب عراق و در مرز با سوريه از آسمان  مواد غذايي و دارو ارسال کرد.
«قصي الانباري» از فرماندهان الحشد الشعبي عراق گفت که تروريست‌هاي داعش در مرکز الانبار مخفي شده‌اند و تنها بالگرد‌هاي نظامي آمريکا به آن‌ها دسترسي دارند

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره