نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

پیروزی تاریخی قطر بر بحرین

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پیروزی تاریخی قطر بر بحرین

ايسنا/ سازمان بين‌المللي هوانوردي (ايکائو) با پيشنهاد قطر براي گسترش حريم هوايي اين کشور موافقت کرد.

به گزارش روزنامه القدس العربي، شوراي سازمان بين المللي هوانوردي(ايکائو) محق بودن قطر براي درخواست ايجاد ناحيه اطلاعات پروازي دوحه و منطقه جستجو و نجات دوحه بر فراز اراضي خود با توجه به ماده يک توافقنامه شيکاگو را تأييد کرد.
وزارت ارتباطات قطر اعلام کرد که هدف از پيشنهاد اين کشور براي گسترش حريم هوايي خود حمايت از ارتقاي عمليات انتقال هوايي امن و پايدار در منطقه است و اين مساله پايبندي دوحه به تعهداتش در هواپيمايي بين‌المللي را تقويت مي‌کند.
به گفته منابع قطري، اين سازمان تأکيد کرد که انجام اصلاحات در طرح منطقه‌اي هوانوردي مساله‌اي است که به حسن روابط و احترام متقابل کشورها بستگي دارد و اين عوامل براي ارائه خدمات شفاف و کيفيت بالا عوامل مهمي هستند.
اين سازمان همچنين اعلام کرد که بحرين در طول چندين دهه خدمات هوانوردي را به صورت امن و فعال ارائه کرده است.

ايکائو از بحرين و قطر و کشورهاي مجاورشان خواست مذاکراتي را تحت نظارت رئيس اين سازمان براي توافق با مقدمات فني مناسب به منظور ايجاد ناحيه اطلاعات پروازي دوحه و منطقه جستجو و نجات دوحه و ارائه نتايج به اين سازمان برگزار کنند.
اخيرا جاسم بن سيف السليطي، وزير ارتباطات قطر و کمال بن احمد محمد، وزير ارتباطات بحرين در حضور رئيس ايکائو ابعاد فني پيشنهاد قطر را بعد از نشست کميته‌هاي فني ميان دو کشور بررسي کردند.
السليطي گفت: پيشنهاد قطر اهميت زيادي براي آينده هواپيمايي نه فقط در خاروميانه بلکه در کل جهان دارد. اين پيشنهاد کاملا با اهداف توافق شيکاگو هماهنگ است و يکي از حقوق حاکميتي قطر را بيان مي‌کند.
در اين راستا تعدادي از کارشناسان و تحليلگران اين اقدام را پيروزي براي دوحه در جنگ جديد دانستند.
الکس ماشيراس، متخصص حوزه هواپيمايي گفت: موافقت ايکائو با پيشنهاد قطر براي ترسيم مرزهاي هوايي و گسترش آن پيروزي تاريخي براي قطر است. ترسيم و گسترش حريم هوايي قطر شامل مناطق نزديک به مرزهاي کشورهاي مجاور مثل امارات، ايران و بحرين است. بعد از تأسيس ناحيه اطلاعات پروازي دوحه اين منطقه شامل بخشي از مرزهاي هوايي بحرين خواهد بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره