نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

افزایش شمار جان‌باختگان آتش‌سوزی بیمارستان «الناصریه» عراق

منبع
فارس
بروزرسانی
افزایش شمار جان‌باختگان آتش‌سوزی بیمارستان «الناصریه» عراق

فارس/ مرکز بهداشت استان «ذي قار» خبر داد که تعداد افراد جان‌باخته در حادثه آتش‌سوزي بيمارستان «امام حسين (ع)» شهر الناصريه به صد و هشت نفر افزايش يافته است.

يک مرکز نگهداري مبتلايان به کرونا در بيمارستان «امام حسين (ع)» شهر الناصريه واقع در استان «ذي‌قار» در جنوب عراق شامگاه گذشته (دوشنبه) دچار آتش‌سوزي شد.
خبرگزاري رسمي عراق (واع) بعدظهر امروز سه‌شنبه به نقل از مرکز بهداشت ذي قار گزارش داد که تعداد افراد جان‌باخته در اين حادثه به ۱۰۸ نفر افزايش يافته است.

صدور حکم بازداشت ۱۳ متهم

خبرگزاري عراق خبر داد که به سندي دست يافته است که از صدور حکم بازداشت متهمان اين آتش‌سوزي حکايت دارد.
واع خبر داد که دادگاه استيناف الناصريه حکم بازداشت 13 متهم اين آتش‌سوزي را صادر کرده است.
نام «صدام الطويل» مدير بهداشت اين استان در بين افرادي قرار دارد که حکم بازداشت آنان صادر شده است.
اين حادثه پس از دو ماه و نيم از حادثه‌اي مشابه در بيمارستان «ابن الخطيب» در بغداد رخ داد که به مرگ ۸۰ نفر منجر شد.
روز گذشته نيز سه‌آتش‌سوزي در بغداد روي داد.  آتش سوزي نخست در يک انبار مواد پلاستيکي و اسفنجي در منطقه «عويريج» در جنوب بغداد صورت گرفت.
 پس از آن ساختمان يک دادگاه در بغداد دچار آتش سوزي شد که به گفته تيم هاي آتش نشاني در عراق اين آتش سوزي در کتابخانه ساختمان دادگاه بدوي البياع وابسته به دادگاه استيناف بغداد در منطقه الکرخ روي داد.
آتش‌سوزي سوم هم در ساختمان وزارت بهداشت در پايتخت روي داد که به تخليه ساختمان اداري اين وزارت‌خانه منجر شد.
پس از قرباني شدن شهروندان عراق، «مصطفي الکاظمي» نخست‌وزير،  دستور برگزاري نشست فوق‌العاده را صادر کرد.
در اين نشست فوق العاده که با حضور شماري از وزراي کابينه، فرماندهان امنيتي و به رياست الکاظمي برگزار شد، تا دلايل و پيامدهاي اين آتش‌سوزي مورد بررسي قرار گيرد. در پايان اين نشست مجموعه تصميماتي اتخاذ شد.
«احمد غني الخفاجي» استانداري ذي‌قار هم طي بيانيه‌اي امروز(سه‌شنبه - ۱۳ ژوئيه) را عزاي عمومي اعلام کرد و از تعطيلي عمومي سه روزه در اين استان خبر داد.
استاندار ذي قار ضمن دستور به کميته مذکور براي بازجويي از همه افراد داراي ارتباط اداري و فني با حادثه آتش‌سوزي بيمارستان امام حسين (ع)، دريافت هرگونه اطلاعاتي درباره عوامل حادثه، خواستار ارائه گزارش نهايي ظرف ۴۸ ساعت از زمان تشکيل کميته جهت اعلام آن براي افکار عمومي شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره