برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

حمایت فرانسه از اقدامات عربستان علیه یمن

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
حمایت فرانسه از اقدامات عربستان علیه یمن

باشگاه خبرنگاران/ بعد از ديدار وزراي خارجه عربستان و فرانسه در پاريس، فرانسه اعلام کرد از رويکرد عربستان عليه يمن حمايت مي‌کند.
 

به گزارش العربيه، وزارت خارجه فرانسه بعد از اينکه عصر روز گذشته (چهارشنبه) «ژان ايو لودريان»، وزير خارجه فرانسه با «فيصل بن فرحان» همتاي عربستاني خود ديدار کرد، در بيانيه‌اي ادعا کرد: فرانسه بار ديگر تعهد خود را نسبت به امنيت و ثبات منطقه‌اي اعلام مي‌کند.

اين وزارتخانه در ادامه افزود: ما از طرح عربستان درباره يمن حمايت کرده و حملات به خاک پادشاهي را محکوم مي‌کنيم.


وزارت خارجه فرانسه در خصوص محور گفتگو‌هاي لودريان و فيصل بن فرحان نيز گفت: وزير ژان ايو لودريان روز گذشته در پاريس با شاهزاده فيصل بن فرحان همتاي سعودي خود ديدار کرده و در مورد مسائل منطقه‌اي و منافع مشترک گفتگو کردند.

روز گذشته با سفر وزير امور خارجه عربستان به فرانسه و ديدار با ژان ايو لودريان همتاي فرانسوي خود دو طرف بر ضرورت ادامه تلاش‌هاي مشترک براي مقابله با همه‌گيري کرونا و سويه‌هاي جديد آن و حمايت از رشد و روابط اقتصادي تاکيد کردند.

فيصل بن فرحان ظهر امروز نيز براي ديدار با «امانوئل بن» مشاور رئيس جمهور فرانسه به کاخ اليزه رفت.

فرانسه در حالي از اقدامات عربستان در يمن حمايت مي‌کند که چندي پيش ديده بان حقوق بشر همچنين از رويکرد دوگانه سازمان ملل متحد در برخورد با گروه‌هاي تروريستي و قرار ندادن ائتلاف سعودي و متحدانش از جمله امارات و آمريکا در جنگ يمن در ليست جنايتکاران جنگي به شدت انتقاد کرده بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره