برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

بلینکن: پروازهای جدیدی برای خروج از افغانستان ترتیب خواهیم داد 

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
بلینکن: پروازهای جدیدی برای خروج از افغانستان ترتیب خواهیم داد 

باشگاه خبرنگاران/ وزيرخارجه آمريکا اعلام کرد که اين کشور قصد دارد پروازهاي جديدي را از فرودگاه کابل براي تخليه شهروندانش ترتيب دهد.

به گزارش اسپوتنيک، با توجه به آن که گروه طالبان متعهد شده تا به افراد داراي پاسپورت اجازه خروج بدهد، «آنتوني بلينکن» وزير امورخارجه آمريکا، اعلام کرد که اين کشور قصد دارد پرواز‌هايي از فرودگاه کابل براي خروج افراد در نظر بگيرد.
وزيرخارجه آمريکا در بخشي از سخنان خود گفت: «در تلاشيم تا پرواز‌هاي بيشتري براي تخليه افراد از افغانستان انجام دهيم. ما شبانه روزي با گروه‌هاي مختلف و اعضاي کنگره آمريکا کار مي‌کنيم و به آن‌ها تمام اطلاعاتي را مي‌رسانيم که براي اطمينان از خروج تمام آمريکايي‌ها نياز است. مي‌توانيم با خيال راحت افغانستان را ترک کنيم، ما در حال برقراري ديپلماسي در اين زمينه هستيم و با طالبان نيز در تماسيم.»
او که در کنفرانس مطبوعاتي در دوحه سخن مي‌گفت، در ادامه افزود: «ما منتظريم ببينيم طالبان به تعهدات خود عمل مي‌کند يا نه. آن‌ها گفتند به افرادي که مدرکي در اختيار دارند اجازه خروج مي‌دهند، ما آن‌ها را مجبور به تعهد به اين گفته خودشان خواهيم کرد؛ همچنان که ديگر کشور‌هاي نيز در تلاش در اين زمينه خواهند بود.»
بلينکن در بخشي ديگر از سخنان خود گفت: «زمانيکه در ماه اوت (مرداد) روند خارج کردن نيروهايمان را آغاز کرديم، حدود ۶ هزار نيروي آمريکايي در افغانستان بودند و اکنون تقريبا تمامي آن‌ها خارج شدند، اما خب برخي هنوز نتوانستند تصميمي براي خروجشان اتخاذ کنند و اين تعجب‌آور هم نيست؛ زيرا آن‌ها سال‌ها در افغانستان با خانواده خود زندگي کردند.»
او در انتها گفت: «اکنون به نظر ما حدود ۲ درصد از افرادي که داراي تابعيت آمريکايي هستند، در افغانستان حضور دارند.»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar