نماد آخرین خبر

اوکراین صادرات انرژی خود را به حالت تعلیق درآورد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
اوکراین صادرات انرژی خود را به حالت تعلیق درآورد

باشگاه خبرنگاران/ دولت اوکراین با اشاره به تداوم حملات روسیه به این کشور، اقداماتی را برای تعلیق صادرات گاز، زغال سنگ و نفت تصویب کرده است.

به گزارش جروزالم پست، قطعنامه دولت اوکراین که امروز (دوشنبه) منتشر شد، زغال سنگ، نفت کوره و گاز تولید داخل را در فهرست کالاهایی قرار داد که صادرات آنها در زمان جنگ ممنوع است.

در بخشی از متن این بیانیه آمده است که این اقدام به «حمله مسلحانه روسیه به اوکراین و اعمال حکومت نظامی در کی‌یف» مرتبط است.

در حال حاضر بیش از ۴ ماه از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و در این میان کشور‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا برای مقابله با مسکو اقدامات مختلفی انجام داده‌اند. اقدام کنونی اوکراین نیز تازه‌ترین روش این کشور برای مقابله با روسیه است.

اتحادیه اروپا به شدت به واردات گاز از روسیه وابسته است، اما پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، به دنبال کاهش این وابستگی است. از همین رو تحریم‌های مختلف اعمال شده بر انرژی و گاز روسیه از جمله این اقدامات است.

اما صبح امروز مرکز مطالعات انرژی و هوای پاک (CREA) که در فنلاند مستقر است با اشاره به تازه‌ترین تحقیقات خود اعلام کرد که علیرغم تحریم‌های کشور‌های غربی، روسیه از زمان جنگ اوکراین درآمد خوبی از صادرات انرژی داشته است و نوشت: «روسیه طی صد روز نخست جنگ اوکراین بیش از ۹۳ میلیارد یورو از راه صادرات انرژی‌های فسیلی درآمد کسب کرده است.»

بنا به اعلام این موسسه تحقیقاتی، ​هر چند شماری از کشور‌ها از جمله لهستان، فنلاند و کشور‌های حوزه دریای بالتیک تلاش‌های چشمگیری برای کاهش واردات انرژی از روسیه صورت داده اند، اما کشور‌های دیگری از جمله چین، ​هند، ​امارات یا فرانسه نیز هستند که میزان خرید خود را افزایش داده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره