نماد آخرین خبر

چگونه کرونا نحوه آموزش نسل‌های بعدی را تغییر می‌دهد؟

منبع
انتخاب
بروزرسانی
چگونه کرونا نحوه آموزش نسل‌های بعدی را تغییر می‌دهد؟
انتخاب/ متن پيش رو در انتخاب منتشر شده و انتشار آن به معني تاييد تمام يا بخشي از آن نيست پورنيما لوترا، بنيانگذار و مشاور اصلي TalentED Consultancy ApS و استاد دانشکده بازرگاني کپنهاگ و سندي مکنزي مدير، آموزشگاه بين المللي کپنهاگ معتقدند ويروس کرونا نه تنها شيوه‌هاي تدريس را در زمان حاضر متحول کرده است، بلکه مي‌تواند به زودي شرايط تدريس و تحصيل طي سال‌هاي آتي را نيز متحول کند. آن‌ها در مقاله‌اي مشترک که در وب سايت مجمع جهاني اقتصاد منتشر شده است مي‌نويسند: از زمان پايان جنگ جهاني دوم تا کنون بسياري از کشور‌هاي جهان شاهد تشکيل کلاس‌هاي منظم مدارس و مؤسسات آموزشي هستند. اما در شرايط فعلي و با شيوع ويروس کرونا، مدارس از حالت عادي خود خارج شده اند و کلاس‌هاي درس به سختي تشکيل مي‌شوند. اکنون پرسش مهم اين است که اين موضوع در طولاني مدت چه تاثيري در آموزش دارد؟ به گزارش سرويس خواندني‌هاي انتخاب، در ادامه اين مقاله مي‌خوانيم: مدتي است که معلمان سراسر جهان در مورد لزوم تجديد نظر در مورد نحوه آموزش نسل‌هاي آينده صحبت مي‌کنند. اما اکنون زماني حساس براي فکر کردن به اين موضوع است که قرار است دانشجويان خود را براي چه چيزي آماده کنيم؛ بنابراين، همانگونه که مربيان شيوه‌هاي جديد برقراري ارتباط با دانش آموزان خود از راه دور را مورد آزمايش قرار مي‌دهند، زمان مناسبي است که بررسي شود اين آموزش از راه دور چگونه مي‌تواند تاثيري مخرب بر نسل‌هاي بعدي داشته باشد و براي پيشگيري از اثرات منفي چه بايد کرد. امروزه اکثر دانش آموزان در موسسات آموزشي ما از نسل مشهور به نسل پيشرو هستند، نسلي که در دنيايي واقعاً جهاني شده رشد کرده است. اين نسل که بزرگ‌ترين آن‌ها اکنون ۲۵ سال سن دارد، به احتمال زياد مي‌تواند در نتيجه يک بيماري عالم گير جهاني، تحصيلات خود را به لطف فناوري تکميل کند. اگرچه هم اکنون بسياري از امتحانات لغو شده، رويداد‌هاي ورزشي و حتي فارغ التحصيلي‌ها نيز با مشکل مواجه است، اما اين نسل مي‌تواند از طريق شبکه‌هاي اجتماعي و دنياي مجازي از پس مشکلات بر بيايد. اين نسل قدرت همکاري مشترک براي حل بزرگترين چالش‌هاي جهان را مي‌داند و تغيير اوضاع و سلامت روان در صدر برنامه‌هاي خود قرار مي‌دهد. اما نسل پس از اين نسل، فرزندان هزاره‌ها و از نژادپرست‌ترين نسل‌ها در سراسر جهان هستند. نسلي که در آن فناوري صرفاً با هدف گسترش آگاهي و هويت خود استفاده مي‌شود و شبکه‌هاي اجتماعي راهي براي لذت بردن از زندگي هستند. اين پيش دبستاني‌هاي جوان همچنين نسلي با سنتي‌ترين ساختار‌هاي خانوادگي هستند که به شدت با والدين خود در تضادند. والدين اين نسل به "والدين بولدوزر" مشهورند و همه موانع را از سر راه فرزندان خود بر مي‌دارند. اين نسل احتمالاً از تأثير عالم گيري جهاني بر آموزش خود غافل هستند. در بحبوحه بحران COVID-۱۹، ما يقين داريم که مربيان و مدرسان آموزشي هم مانند ما در اين فکر هستند که چه چيزي را براي آمادگي دانش آموزان خود در آينده بايد بدانيم. بحران COVID-۱۹ ممکن است جهان و چشم انداز جهاني ما را تغيير دهد. همچنين ممکن است به ما بياموزد که چگونه آموزش و پرورش بايد تغيير کند تا بتواند دانش آموزان جوان ما را براي آنچه در آينده ممکن است بهتر بسازد آماده کند. اين تغييرات شامل چه مواردي خواهد بود؟ آموزش شهروندان در دنيايي بهم پيوسته COVID-۱۹ يک بيماري عالم گير است که نشان مي‌دهد ما در سطح جهاني تا چه اندازه به هم پيوسته ايم و ديگر چيزي به عنوان موضوعات انفرادي و اقدامات منزوي وجود ندارد. مردم در دهه‌هاي آينده بايد اين ارتباط متقابل را درک کنند و از مرز‌ها عبور کرده و اختلافات خود را حل کنند تا روي مشکلات به شکل مشترک و جهاني کار کنند.
تعريف مجدد از نقش مربي تصور يک مدرس به عنوان مربي عده‌اي دانش آموز در قرن جديدد در حال تغيير است. اين روز‌ها براي اينکه دانش آموزان بتوانند به دانش دسترسي پيدا کنند و حتي يک مهارت فني نيز بياموزند، با چند کليک روي تلفن‌ها، تبلت‌ها و رايانه‌هاي خود به آموزش دست پيدا مي‌کنند و در نتيجه بايد تعريف مربي را تغيير دهيم. اين ممکن است بدان معني باشد که نقش مربيان بايد به سمت تسهيل در پيشرفت جوانان به عنوان اعضاي کمکي جامعه حرکت کند. مقاومت و سازگاري براي نسل‌هاي بعدي بسيار مهم است.
آموزش مهارت‌هاي زندگي مورد نياز آينده در اين محيط جهاني همه چيز در حال تغيير است و جوانان به انعطاف پذيري و سازگاري نياز دارند؛ بنابراين مهارت‌هايي که کارفرمايان به دنبال آن خواهند بود، در کنار همدلي و هوش هيجاني، خلاقيت، ارتباط و همکاري خواهد بود و هر فردي که قادر به کار در خطوط جمعيتي باشد، مي‌تواند در يک تيم بزرگ موثر و تاثير گذار در نظر گرفته شود.
فناوري براي ارائه آموزش بيماري عالم گير COVID-۱۹ باعث شده است که مؤسسات آموزشي در سراسر جهان مجبور شوند به طور ناگهاني تعطيل شده و از مجموعه ابزار‌هاي فناوري موجود براي ايجاد محتوا و يادگيري از راه دور براي دانش آموزان در همه بخش‌ها استفاده کنند. آموزگاران در سراسر جهان، امکانات جديدي را براي انجام کار‌هايي متفاوت و با انعطاف پذيري بيشتر تجربه مي‌کنند که منجر به مزاياي بالقوه دسترسي به آموزش براي دانش آموزان در سراسر جهان مي‌شود.
#باهم_شکستش_مي‌دهيم ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره