برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

وام 2.5 میلیون تومانی برای گازسوز کردن خودروها

منبع
ايران جيب
بروزرسانی
وام 2.5 میلیون تومانی برای گازسوز کردن خودروها
ايران جيب/ رئيس انجمن صنفي جايگاه داران سي.ان.جي درباره ارائه تسهيلات براي گفت: 2.5 ميليون ميليون تومان وام براي متقاضيان گازسوز کردن خودروها در نظر گرفته شده که دارندگان خودروهاي قديمي و جديد مي‌توانند به سايت IRNGV.IR مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند. رئيس انجمن صنفي جايگاه داران سي.ان.جي ابراز اميدواري کرد: در سال جاري با مشوق‌هايي که براي سي.ان.جي سوز کردن خودروها در نظر گرفته شده افزايش مراجعه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار خودرو را براي دوگانه سوز کردن شاهد باشيم. اردشير دادرس ، درباره تغييرات قيمت سوخت سي.ان.جي اظهار داشت: طبق مصوبه هيات وزيران قرار شده از ابتداي خرداد ماه، 39 تومان به قيمت سي.ان.جي اضافه شود. در شوراي گفت وگوي بخش خصوصي و دولت و کميته ماده 12 مصوب شد سهميه بندي و افزايش قيمت منطقي بنزين اعمال و قيمت ال.پي.جي هم براي خدمات حمل و نقل اصلاح شود که براساس اين قيمت سي.ان.جي هم افزايش خواهد داشت، اين اقدام مي تواند در راستاي جلوگيري از قاچاق سوخت و مديريت و بهينه سازي مصرف بنزين کمک بسيار خوبي باشد. وي افزود: در حال حاضر قيمت بنزين 50 سنت است که ما 1000 تومان مي‌فروشيم اگر با دلار 12 هزار تومان در نظر بگيريم بنزين را با نرخ حدود 6 هزار تومان مي‌توانيم صادر کنيم اما اکنون 5 هزار تومان سوبسيد به اين بخش مي‌دهيم که اگر صادر مي‌شد رشد فزاينده‌اي براي برگشت سرمايه ملي و ثروت عمومي کشور بود. رئيس انجمن صنفي جايگاه داران سي.ان.جي تصريح کرد: روزانه به طور متوسط 90 ميليون ليتر بنزين در کشور مصرف مي شود، بر اساس آخرين آمار هر ايراني 308 ليتر بنزين در سال سهميه دارد اين در حالي است که 25 درصد از مردم از بنزين استفاده مي‌کنند يعني از 85 ميليون نفر جمعيت کشور 22 ميليون خودرو داريم، اين انصاف نيست که اين رقم از يارانه فقط به خودروداران تعلق بگيرد. هر خودرو ۱۴ برابر يک ايراني يارانه مي‌گيرد/ يارانه‌ها هدرمند شدند نه هدفمند وي توضيح داد: اگر براي هر خودرو حدود 4 ليتر مصرف روزانه در نظر بگيريم در سال، 1440 ليتر بنزين مصرف مي شود، اگر اين رقم 1440 ليتر مصرف را ضربدر 5 هزار تومان سوبسيد مابه التفاوت بنزين دولتي و صادرتي کنيم نتيجه 7 ميليون تومان در سال است که دولت بابت هر خودرو سوبسيد بنزين مي‌پردازد که ۱۴ برابر ۵۴۰ هزار تومان يارانه‌اي است که سالانه به هر ايراني تعلق مي‌گيرد. اين تفاوت فاحشي است که در هيچ جاي دنيا نمي‌توان گفت عدالت يارانه‌اي را شاهد هستيم. در واقع ما هدرمندي يارانه‌ها را به جاي هدفمندي منابع انجام مي دهيم. وام ۲.۵ ميليون توماني براي گاز سوزکردن خودروها دادرس درباره ارائه تسهيلات براي گازسوز کردن خودروها گفت: 2.5 ميليون ميليون تومان وام براي متقاضيان در نظر گرفته شده که دارندگان خودروهاي قديمي و جديد مي‌توانند به سايت IRNGV.IR مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند. خبرنگاران و اصحاب رسانه نيز در اولويت دريافت اين وام قرار خواهند داشت. وي افزود: همچنين قرار شده تسهيلاتي به جايگاه ها جهت هوشمندسازي و افزايش ضرايب ايمني ارائه شود که از ابتداي خرداد اعمال مي شود. افزايش ۳۲ درصدي کارمزد جايگاه‌ها رئيس انجمن صنفي جايگاه داران سي.ان.جي درباره افزايش تعداد جايگاه‌هاي عرضه سي.ان.جي هم بيان کرد: افزايش تعداد جايگاه‌ها براساس افزايش کارمزد صورت مي‌گيرد. در حال حاضر مقرر شده کارمزد جايگاه‌ها ۳۲ درصد افزايش يابد اما بهتر بود که افزايش کارمزد جايگاه‌هاي بنزين همزمان با سي ان جي هم اعمال مي‌شد تا عدالت رعايت شده باشد. پيش بيني رشد ۲۰۰ هزار مراجعه دارندگان خوردرو براي گازسوزکردن وي ابراز اميدواري کرد که در سال جاري با مشوق هايي که براي سي.ان.جي سوز کردن خودروها در نظر گرفته شده افزايش مراجعه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار خودرو را براي دوگانه سوز کردن شاهد باشيم. خودروهاي گازسوز مشکل ايمني ندارند دادرس درباره مشکلات مربوط به سرعت کم و خطرات ناشي از تصادف در خودروهاي سي.ان.جي سوز گفت: اگر روغن مخصوص سي ان جي در خودرو دوگانه سوز استفاده شود مشکلي نيست. تا امروز از 4.5 ميليون خودرو يک گزارش در تصادف نداشتيم که مربوط به مشکلات ايمني و فني باشد. مثلا مواردي بوده که باک بنزين بلافاصله منفجر شده ولي در خصوص سي.ان.جي به هيچ عنوان موردي گزارش نشده است. ضرايب ايمني مخازن بهترين استانداردهاي روز دنيا است. در تصادفات هيچ ضربه‌اي به مخزن وارد نمي‌شود که باعث انفجار شود ممکن است غر يا مچاله شود اما انفجار رخ نمي‌دهد. ضمن اينکه اگر ضربه‌اي هم وارد شود باعث شکاف شده و يا گاز خارج شود اما منفجر نمي‌شود. ظرفيت مخازن افزايش مي يابد وي همچنين در مورد تفاوت تعداد مراجعات استفاده کننده از سوخت بنزين يا سي.ان.جي به جايگاه‌ها هم اظهار داشت: در حال حاضر هر مخزن سي.ان.جي حدود 200 کيلومتر پيمايش دارد و با هر باک بنزين مي‌توان 400 کيلومتر طي کرد. با نسل جديد مخازن کامپوزيت ظرفيت مخازن افزايش پيدا مي‌کند همچنين تکنولوژي جديدي به نام ANG وارد شده که نوعي زغال کربن اکتيو داخل مخازن سي.ان.جي قرار مي‌گيرد و ظرفيت داخل مخازن را حدود 2.5 تا 3 برابر مي‌کند. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره