نماد آخرین خبر

قوی‌ترین مدل تاریخ فراری

منبع
اقتصاد نيوز
بروزرسانی
قوی‌ترین مدل تاریخ فراری
اقتصاد نيوز/ پيشرانه فراري SF ۹۰ استريدل، از نوع ۴ ليتري V ۸ است که تواني معادل ۷۶۹ اسب‌بخار و گشتاور ۸۰۰ نيوتن‌متر توليد مي‌کند. اين پيشرانه با سه موتور الکتريکي که از باتري‌هاي ليتيومي تغذيه مي‌شوند همراه شده است. يکي از اين سه موتور الکتريکي در محور عقب، و دو موتور الکتريکي ديگر در محور جلو قرار گرفته‌اند... فراري بالاخره با موج ماشين‌هاي الکتريکي در صنعت خودرو همراه شد و اولين مدل هيبريد-الکتريکي خود را تابستان آينده به بازار عرضه خواهد کرد. شتاب صفر تا ۱۰۰ SF۹۰ استراداله ۲.۵ ثانيه و حداکثر سرعتش ۳۴۰ کيلومتر در ساعت است ماشين به مناسبت نودمين سال تاسيس تيم اتومبيلراني فراري، "SF۹۰ استراداله" ناميده شده است. SF مخفف Scuderia Ferrari نام تيم اتومبيلراني فراري است. کلمه استراداله که در ايتاليايي به معني جاده است هم به نام ماشين اضافه شده تا اين ماشين با ماشيني که با نام SF۹۰ در مسابقات فرمول يک امسال رقابت مي‌کند، اشتباه نشود. فراري SF۹۰ استراداله، قوي‌ترين ماشيني است که در تاريخ فراري ساخته شده است. علاوه بر موتور هشت سيلندر بنزيني، فراري جديد سه موتور الکتريکي دارد که مجموع قدرت اين ماشين را به هزار اسب بخار مي‌رساند. شتاب صفر تا صد کيلومتر در ساعت SF۹۰ دو و نيم ثانيه و حداکثر سرعتش ۳۴۰ کيلومتر در ساعت است. ماشين با نيروي باتري مي‌تواند تا ۲۵ کيلومتر حرکت کند و حداکثر سرعت ماشين در اين حالت به ۱۳۵ کيلومتر در ساعت محدود مي‌شود. فراري مي‌گويد هشتاد درصد از بخش‌هاي مختلف ماشين را مي‌توان از طريق دکمه‌هاي لمسي روي فرمان کنترل کرد فراري اعلام کرده محدوديتي براي تعداد توليد اين ماشين ندارد و تاکنون حدود دو هزار نفر براي خريد آن ابراز علاقه کرده‌اند. قيمت ماشين هنوز اعلام نشده، اما رسانه‌ها قيمت پايه آن را حدود ۵۰۰ هزار دلار پيش‌بيني کرده‌اند. فراري از جمله آخرين خودروسازني است که با کنار گذاشتن موتور‌هاي درون‌سوز خود را براي دوره‌اي تازه در صنعت خودرو آماده مي‌کند. سخت‌تر شدن قوانين حفظ محيط زيست چاره ديگري براي فراري و ديگر خودروسازان باقي نگذاشته است. به علاوه، فن‌آوري خودرو‌هاي الکتريکي اين امکان را فراهم آورده تا تعداد زيادي خودروساز تازه‌وارد بتوانند با ماشين‌هاي اسپرت الکتريکي خود، محصولات فراري را به چالش بکشند. ماشين در حال توقف خيابان را رصد کرده و با هشدار صوتي عابران را از خطر آگاه مي‌کند آينده ايمني مرسدس-بنز مجموعه‌اي از سيستم‌هاي ايمني را که در آينده در محصولات اين شرکت به کار گرفته خواهد شد، در جديدترين خودروي آزمايشي خود نمايش داد. اين ماشين براساس نسل جديد مرسدس-بنز GLE ساخته شده است و مرسدس-بنز قرار است آن را پاييز آينده در نمايشگاه خودروي فرانکفورت به طور رسمي رونمايي کند. علاوه بر ايربگ، کمربند ايمني و صندلي کودک جديد که هنگام تصادف محافظت بيشتري از سرنشينان مي‌کند، ماشين به مجموعه‌اي از سيستم‌هاي هشداردهنده مجهز شده که با عابران پياده و ماشين‌هاي ديگر در جاده ارتباط برقرار مي‌کند و به آن‌ها درباره وضعيت جاده هشدار مي‌دهد. ماشين از طريق نمايش تصوير و متن روي شيشه عقب با رانندگان ديگر ارتباط برقرار مي‌کند ماشين هنگام حرکت هم با نمايش پيام‌هايي روي جلوپنجره و شيشه عقب با رانندگان، عابران پياده و دوچرخه‌سواران ارتباط برقرار مي‌کند. هنگام خطر يک ربات از ماشين جدا مي‌شود تا به ماشين‌هاي عقب‌تر در جاده هشدار دهد. سيستم ترمز هوشمند اين خودروي آزمايشي هم با کمک رادار محدوده‌اي وسيع‌تر از ديد راننده را رصد مي‌کند و در صورتي که خطري احساس کند، بعد از آگاه کردن راننده به طور خودکار سرعت ماشين را کم کرده يا از حرکت خودداري مي‌کند. از جمله سيستم‌هاي ديگر هشدار به راننده، کمربند ايمني است که با محکم‌شدن به راننده اخطار مي‌دهد که با سرعت زياد وارد پيچ شده است. کمربند ايمني همچنين به گرم‌کن مجهز شده و مرسدس-بنز مي‌گويد از اين طريق سرنشينان عقب بيشتر تشويق مي‌شوند تا از آن استفاده کنند. مرسدس-بنز مي‌گويد بسياري از فن‌آوري‌هايي که در اين ماشين نمايش داده شده در آينده نزديک در محصولات بنز استفاده خواهد شد، اما تعدادي از آن‌ها با نگاه به آينده دور ساخته شده است. نگراني نيسان هيئت مديره رنو هفته آينده درباره پيشنهاد فيات-کرايسلر براي پيوستن به اين کارخانه تصميم مي‌گيرد. پيشنهاد فيات-کرايسلر به رنو هفته گذشته علني شد. دو کارخانه در صورت پيوستن به يکديگر سومين خودروساز جهان را شکل خواهند داد که ارزش آن ۳۷ ميليارد دلار برآورد مي‌شود. مجموعه تازه سالانه ۹ ميليون دستگاه خودرو توليد خواهد کرد و به گفته فيات-کرايسلر سالانه پنج ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلار در هزينه‌هاي توليد صرفه‌جويي خواهد شد. دولت فرانسه که از سهامداران اصلي رنو است گفته اگر پيوستن به فيات-کرايسلر به بسته‌شدن کارخانه‌ها و بيکاري کارگران منجر نشود، با آن موافق است. اما هنوز معلوم نيست اين معامله چه تاثيري بر رابطه رنو با نيسان خواهد گذاشت. رنو بيش از ۴۰ درصد از سهام نيسان را در اختيار دارد و دو کارخانه همراه با ميتسوبيشي يک ائتلاف خودروسازي شکل داده‌اند. اما ارتباط رنو و نيسان در ماه‌هاي گذشته و به‌خصوص پس از بازداشت و دادگاهي شدن کارلوس گون، مدير ائتلاف رنو-نيسان-ميتسوبيشي، رو به سردي گذاشته است. نيسان مي‌گويد با اينکه فروشش از رنو بيشتر است، اما در تصميم‌گيري‌هاي ائتلاف سهم کمتري دارد. با پيوستن فيات-کرايسلر به رنو مجموع فروش دو کارخانه از نيسان بيشتر مي‌شود و موقعيت نيسان ضعيف‌تر خواهد شد. نيسان با همه اختلافاتش با رنو، نگران مرزبندي‌هاي تجاري با شريکش نبود. رنو در اروپا و روسيه فعاليت مي‌کرد و نيسان حضور پررنگي در آمريکا و آسيا داشت. اما نيسان و فيات-کرايسلر هر دو در بازار آمريکا با يکديگر رقابت مي‌کنند. اين همپوشاني ممکن است براي نيسان دردسرساز باشد. نيسان هنوز به طور رسمي به پيشنهاد فيات-کرايسلر به رنو واکنشي نشان نداده است. در صورتي که هييت مديره رنو پيشنهاد فيات-کرايسلر را بپذيرند، مذاکرات رسمي بين دو کارخانه به زودي آغاز خواهد شد؛ روندي که پيش‌بيني مي‌شود حدود يک سال طول بکشد. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره