اسب بخار/ به تازگی تصاویری در برخی رسانه های چینی منتشر شده که گویا مربوط به محصول جدید «بی وای دی» با نام «سانگ پلاس» است.

گرچه تا امروز کمپانی برنامه ای برای تولید سانگ پلاس ارائه نداده بود، اما در این تصاویر روی خودروی جدید بی وای دی عبارت سانگ پلاس دیده می شود. اگر به طراحی این خودرو دقت کنیم، شباهت هایی را در اصول طراحی این خودرو با بی وای دی هان می بینیم. این نشان می دهد بی وای دی سبک جدیدی را در طراحی محصولات خود به کار می برد. سبکی که طراحان کمپانی آن را «چهره اژدها» نام گذاری کرده اند. در این تصاویر عکس دو مدل از سانگ پلاس را می بینید. مدل قرمزرنگ مربوط به نسخه تمام برقی و مدل نقره ای رنگ نسخه بنزینی سانگ پلاس است. در نمای جلوی نسخه بنزینی، طرح ماتریسی را می بینیم که با تلفیق رنگ کرومی و مشکی طراحی شده است. در مقایسه با نسخه سانگ فعلی، در این خودرو شیب رو به عقب بیش تری را در سقف پانورامیک می بینیم که ظاهر این خودرو را اسپرت تر کرده است. به جز تفاوت در جلوپنجره نسخه بنزینی و برقی، دیگر المان های طراحی در این دو نسخه یکسان و مشابه هان است و به زبان ساده تر انگار که از الگوی طراحی بی وای دی هان، دو کراس اوور را طراحی کرده اند.

در نمای کناری خودرو خطوط طراحی ساده تر می شوند. نوار کرومی در حاشیه پنجره ها با باربند و نوار کرومی پایین درها هماهنگ شده است. خطی در بالای گلگیر جلو تا گلگیر عقب و بالای چراغ عقب امتداد پیدا می کند. طراحی در نمای کناری و به خصوص در گلگیرها به صورت برجسته است و این باعث شده از نمای جلو و عقب، این خودرو عضلانی تر به نظر آید. یکی از جذاب ترین قسمت های طراحی این خودرو را در رینگ های سانگ پلاس می بینیم که به صورت آلومینیومی و در دورنگ طراحی شده است.

در طراحی عقب دو نسخه بنزینی و الکتریکی تفاوت خاصی دیده نمی شود. چراغ عقب تمام ال ای دی و کشیده طراحی شده و نواری دو چراغ را به هم متصل می کند. طراحی سپر به صورت یکپارچه با بدنه طوری انجام شده که اصلاً متوجه انفصال قطعات نمی شوید. پایین سپر هم قطعه ای نقره ای رنگ روی قطعه پلاستیکی مشکی قرار گرفته که به حس اسپرت بودن این کراس اوور افزوده است. در نسخه بنزینی، محلی برای خروجی اگزوز طراحی نشده که نشان می دهد این خودرو اگزوز مخفی دارد. بی وای دی سانگ پلاس ۴۷۰۵ میلی متر طول، ۱۸۹۰ میلی متر عرض و ۱۶۸۰ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودرو ۲۷۶۵ میلی متر است.

در اطلاعات منتشرشده هنوز نام رسمی این کراس اوور به عنوان سانگ پلاس تأیید نشده و همچنان احتمال می رود نام دیگری برای این خودرو در نظر گرفته شود، اما منابع زیادی این خودرو را سانگ پلاس نامیده اند. در نسخه بنزینی این خودرو موتور ۱٫۵ لیتری توربو را داریم که حداکثر قدرت ۱۶۰ اسب بخار را دارد و نهایت گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر را تولید می کند. انتظار می رود این پیشرانه همانند سانگ پرو با جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه هماهنگ شود. در مورد موتور برقی در نسخه الکتریکی این خودرو هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست، اما به نظر می آید همانند سانگ پرو برقی این خودرو هم در دو نسخه با رنج های ۴۰۰ و ۵۰۰ کیلومتر عرضه شود.

در مورد زمان عرضه و طراحی داخلی این کراس اوور هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست و باید منتظر ماند و دید چه زمانی کمپانی بی وای دی به صورت رسمی از این خودرو رونمایی خواهد کرد. بی وای دی سال جدید را با امضای قرار داد مهم خود با تویوتا، قطعی شدن حضورش در بازار اروپا و رونمایی از باتری های جدیدش، قدرتمند شروع کرده است و باید دید چه مدل هایی از این برند امسال به سبد محصولاتش اضافه خواهد شد. در سال های گذشته، بی وای دی با همکاری شرکت «کارمانیا» در ایران مدل هایی را به بازار عرضه کرد که این همکاری به دلیل وضعیت تحریم ها با مشکل مواجه شد. در حال حاضر یکی از بهترین نشان های چین در بخش طراحی و عرضه خودروهای برقی در دنیا بی وای دی است و این نشان از معدود نشان های چینی است که حضورش در ایران می توانست در زمینه انتقال تکنولوژی بسیار به صنعت ما کمک کند.