برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چانگان CS55 الکتریکی با برد فوق العاده 605 کیلومتری معرفی شد

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی

خودرو بانک/ نسخه تمام الکتريکي CS55 از سوي شرکت خودروسازي چانگان رسما راه اندازي شد و قرار است به عنوان يک خودروي شاسي بلند کامپکت الکتريکي، در مدل هاي مختلف با حداقل قيمت 120 هزار و 900 يوان و با حداکثر قيمت 159 هزار و 200 يوان به مشتريان عرضه شود.

اين خودرو با طول کلي 4515 ميلي متر، عرض 1860 ميلي متر، ارتفاع 1690 ميلي متر و فاصله بين دو محور 2650 ميلي متري ساخته شده و طراحي آن مطابق با خودروهاي تمام الکتريکي توسعه پيدا کرده است. برخلاف بسياري از خودروسازان چيني که نسخه هاي الکتريکي را با ويژگي نسخه هاي استاندارد بنزيني عرضه مي کنند، شرکت خودروسازي چانگان در خودروي CS55 اصول طراحي خودروهاي الکتريکي را رعايت کرده و در قسمت جلو شاهد يک جلوپنجره سفيد رنگ بسته هستيم که به آيروديناميک بهتر خودرو کمک مي کند.

در واقع، طراحي اين خودرو الگو گرفته از ديگر محصول چانگان تحت عنوان CS55 Plus است که در ظاهر شباهت هاي بسيار زيادي به يکديگر دارند و باعث شده تا براي اين خودروي برقي شاهد يک طراحي جذاب و اسپرپ باشيم. اما همانطور که گفتيم، ويژگي هاي طراحي يک خودروي الکتريکي در طراحي اين اتومبيل رعايت شده و در قسمت جلو از يک جلوپنجره بزرگ سفيد رنگ بدون مجراي ورود هوا استفاده شده است و يا در داخل کابين، قسمت مياني داشبورد و محل قرارگيري خروجي هوا به رنگ آبي درآمده تا بيانگر الکتريکي بودن اين اتومبيل باشد.

در بخش فني، چانگان جديد يک موتور الکتريکي از نوع "مگنت سنکرونيزه" دارد که خروجي قدرت آن به 218 اسب بخار و گشتاور آن هم به مرز 300 نيوتن متر مي رسد، اما اين موتور بسته به نياز مشتريان و هزينه پرداختي، با دو مجموعه باتري 52.7 کيلووات ساعت و 84.2 کيلووات ساعت به مشتريان عرضه مي شود که در نسخه ضعيف تر محدوده حرکت 403 کيلومتري با يکبار شارژ کامل و در نسخه قوي تر، حداکثر محدوده حرکت 605 کيلومتري با يکبار شارژ کامل باتري ها بدست مي آيد. در صورت استفاده از شارژرهاي سريع 90 کيلووات ساعتي هم مي توان در عرض تنها 30 دقيقه، ميزان شارژ باتري هاي اتومبيل را از 30 درصد به 80 درصد افزايش داد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره