اسب بخار/ پیشرانه قدرتمند “LT5” «شورولت»، که برای «کوروت C7 ZR1» طراحی شده بود، توسط تیونر “Katech” تقویت شده است.
پیشرانه ۶٫۲ لیتری سوپرشارژ LT5 در حالت استاندارد ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۹۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اکنون تیونر کاتک با تغییرات فنی انجام گرفته توسط مهندسان خود قدرت پیشرانه را تا ۱۱۵۹ اسب بخار افزایش داده است. بدین ترتیب، توان پیشرانه LT5 تیونینگ کاتک با افزایش ۴۰ درصدی مواجه شده است. با انجام تغییرات فنی مختلف، گشتاور پیشرانه نیز از ۹۶۵ نیوتن متر به رقم خارق العاده ۱۴۴۱ نیوتن متر رسیده است.

تغییرات فنی
تغییرات فنی تیونر کاتک از نصب سوپرشارژ TBVS 2560 ساخت مگنوسن یا سوپرشارژر مخصوص CNCشده مخصوص خودِ تیونر آغاز می شود. حجم موتور و ضریب تراکم نیز هر دو افزایش یافته اند و به عددهای ۶٫۴ لیتر و ۱۰٫۳:۱ رسیده اند. پیشرانه LT5 در حالت استاندارد ۶٫۲ لیتر حجم دارد و ضریب تراکم آن به عدد ۱۰٫۱:۱ می رسد. در بحث اینترنال و قطعات داخلی، پیستون های استاندارد با پیستون های فورج ساخت Diamond Pistons تعویض شده اند و در سرسیلندرهای CNCشده کاتک از سوپاپ های مسابقه ای استفاده شده است.

 
پیشرانه های اسمال بلاک شورولت در میان تیونرها و طرف داران از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. وزن کم، ابعاد کوچک تر و نسبت قدرت به حجم بالا از جمله ویژگی های پیشرانه های بلوک کوچک شورولت هستند. طیف گسترده قطعات افترمارکت و سیستم های پرخوران موجود برای این پیشرانه ها نیز در جذابیت هرچه بیش تر آن ها تأثیرگذار است.

 
تیونر کاتک در تقویت و تولید پیشرانه های قدرتمند برای شورولت تاریخچه ای غنی دارد. این شرکت برای خودروی مسابقه ای شورولت کوروت C5 پیشرانه قدرتمندی با ۶۷۰ اسب بخار تولید کرد که سه بار قهرمانی در رقابت ۲۴ ساعته لمانز را برای تیم کوروت ریسینگ در سال های ابتدایی دهه ۲۰۰۰ فراهم آورد. کاتک تاکنون قیمت پیشرانه جدید خود را مشخص نکرده است، اما با توجه به قیمت ۱۸٫۸۱۱ دلاری نسخه استاندارد نباید قیمت کمی را از پیشرانه LT5 تیونینگ Katech انتظار داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar