برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
خودرو

پیش‌بینی آینده بازار در روزهای اوج‌گیری دلار

منبع
اقتصادآنلاين
بروزرسانی
پیش‌بینی آینده بازار در روزهای اوج‌گیری دلار

اقتصادآنلاين/ يک کارشناس اقتصادي به افزايش قيمت خودرو از اواسط هفته گذشته اشاره کرد و گفت: با اوج‌گيري قيمت دلار همه بازار‌ها روند صعودي داشته‌اند و به نشر مي‌رسد اين وضعيت ادامه‌دار باشد.
فربد زاوه درباره عوامل موثر بر رشد قيمت خودرو توضيح داد: از اواسط هفته گذشته تمام بازارها روند افزايشي داشتند که البته به جز تاثير رشد نرخ ارز، عامل افت عرضه و عدم تحويل خودرو از سوي خودروسازان نيز تاثيرگذار بوده است.

اين کارشناس بازار خودرو بيان کرد: درحال حاضر خودرو‌هاي کارخانه‌اي با تاخير به مشتريان تحويل داده مي‌شود و عرضه به بازار کم شده که اين عامل درکنار روند صعودي نرخ ارز باعث شد قيمت خودرو‌هاي داخلي با افزايش همراه شود.

به گفته زاوه، اين رشد قيمت‌ها درحالي ايجاد شده که وضعيت بازار نشان مي‌دهد که هيچ معامله‌اي انجام نمي‌شود و بازار خودرو همچنان خالي از مشتري و فروشنده است.


او تاکيد کرد: روند ارز صعودي است و اين موضوع تاثير خود را علاوه بر خودرو، بر ساير بازارها از جمله طلا و سکه هم گذاشته؛ به اين ترتيب به نظر مي‌رسد با ادامه اين روند قيمت خودرو مجددا در مدار صعودي حرکت کند.

زاوه با تاکيد بر اينکه بازار خودرو کششي براي افزايش مجدد قيمت‌ها ندارد، تصريح کرد: افزايش قيمت‌ها در بازار خودرو درحالي اتفاق مي‌افتاد که خريداران واقعي به دليل بالابودن قيمت‌ها از خريد امتناع مي‌کنند و فروشندگان نيز با تصور اينکه قيمت در آينده بالاتر مي‌رود، ريسک فروش را نمي‌پذيرند؛ به اين ترتيب رکود تورمي در بازار خودرو همچنان پابرجاست.

قيمت خودرو ۱۲شهريور ۹۹
امروز قيمت خودرو نسبت به روز گذشته تغييري نداشته و طبق آنچه اتحاديه نمايشگاه‌داران اتومبيل اعلام کرده، در بازار آزاد امروز قيمت پرايد۱۱۱ حدود ۹۵ميليون تومان، مدل۱۱۱ اين خودرو ۸۳ميليون و ۵۰۰هزار تومان و پرايد۱۳۲ هم ۸۴ميليون تومان است؛ همچنين تيبا صندوقدار و تيبا۲ هم به ترتيب با قيمت ۹۷ و ۱۱۱ميليون تومان و ساينا نيز ۱۱۲ميليون تومان معامله مي‌شود، قيمت کوييک ساده و کوييک‌آر هم ۱۲۰ و ۱۲۵ميليون تومان اعلام شد.

بر همين اساس قيمت پژو۲۰۶ تيپ۲ در بازار امروز ۱۶۹ميليون تومان است و پژو۲۰۶ تيپ۵ هم با حفظ قيمت، ۲۰۴ميليون اعلام شد، همچنين قيمت پژو۲۰۶ صندوق‌دار هم ۱۹۷ميليون تومان است.

در بازار آزاد امروز قيمت پژو۴۰۵ جي‌ال‌ايکس ۱۵۱ميليون تومان، پژو پارس سال ۱۸۱ميليون و ۵۰۰هزار تومان و سمند ال‌ايکس ۱۵۲ميليون تومان اعلام شد؛ همچنين قيمت پژو۲۰۷ دستي ۲۳۳ميليون و مدل اتوماتيک اين خودرو ۳۱۰ميليون تومان است؛ مشتريان رانا نيز مي‌توانند اين خودرو را با قيمت ۱۶۴ميليون و دنا را ۲۲۰ميليون و دنا پلاس را ۳۱۱تومان بخرند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره