برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ضرب الاجل ۱۰ روزه برای تعیین تکلیف خودروهای ورود موقت

منبع
اقتصاد آنلاين
بروزرسانی
ضرب الاجل ۱۰ روزه برای تعیین تکلیف خودروهای ورود موقت

اقتصاد آنلاين/ طبق اعلام معاون فني گمرک ايران، با توجه به مسدود بودن برخي از مرزها در شرايط کرونايي موجود، صاحبان خودروهاي ورود موقتي که مهلت اعتبار پروانه‌هاي آنها به پايان رسيده و امکان خروج ندارند بايد طي حداکثر ۱۰روز به گمرک مراجعه و نسبت به تعيين تکليف موضوع اقدام کنند.
مهرداد جمال ارونقي، ابلاغيه اخير به گمرکات اجرايي کشور در رابطه با شرايط خودروهاي ورود موقت را تشريح کرد و گفت: با توجه به تداوم شرايط حاکم بر کشور به دليل شيوع ويروس کرونا خودروهايي که با صدور پروانه ورود موقت يا تحت صحابت کارنه دوپاساژ به کشور وارد شده و مهلت اعتبار پروانه‌هاي آنها يا کارنه براساس مهلت‌هاي تعيين شده به اتمام رسيده است بايد به گمرکات اجرايي تحويل شوند.

وي افزود: با توجه به مسدود بودن برخي از مرزها در حال حاضر امکان خروج بعضي از اين خودروها ميسر نيست، ولي زمان تعيين شده قبلي نيز به دليل تمديدهاي مکرر تمديد نخواهد شد. بر اين اساس، از سوي گمرک اخطاريه اي با مهلت ۱۰ روزه جهت تحويل اين خودروها به گمرکات اجرايي به ذينفعان ارسال خواهد شد.

به گفته ارونقي، در صورت عدم تحويل يا خروج خودرو توسط ذينفع اقدامات قانوني  در مورد آنها صورت مي‌گيرد.

معاون فني گمرک ادامه داد: در صورت عدم حضور مالک خودرو در کشور و ارائه درخواست مبني بر تحويل خودرو يا خروج آن طبق وکالت نامه رسمي معتبر ارائه شده، پذيرش آن جهت تحويل خودرو به  گمرک يا خروج از کشور با اخذ جريمه در صورت تعلق و با رعايت کامل مقررات بلامانع است.

به گفته او، با توجه به اين که فعلا خروج خودروهاي ورود موقت از کشور خارج از اختيار صاحب آن است متروکه اعلام نخواهد شد.

گفتني است؛ مدت مجاز اقامت خودروهايي که به صورت ورود موقت به کشور وارد مي‌شوند، معمولا سه ماه است و پس از مدت فوق بايد از کشور خارج شوند، تمديد اين مهلت‌ منوط به موافقت قبلي گمرک ايران خواهد بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره