نماد آخرین خبر

با مزایا و معایب رنو سیمبل آشنا شوید

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی

خودرو بانک/ از ابتداي قرن بيست و يکم، مصرف‌کنندگان بازار خودرو در خاورميانه و شمال آفريقا، آمريکاي جنوبي و اروپاي شرقي با خودرويي اقتصادي و کم استهلاک به نام رنو لوگان آشنا شدند که قرار بود تا بسياري از خريداران با سطح بودجه متوسط و اندک را صاحب خودرو کند. اين خودرو با اسامي مختلفي در کشورهاي گوناگون عرضه شد و در ايران نيز با نام تندر 90 به توليد رسيد.

توليد نسل اول رنو لوگان تا سال 2012 در سايت اصلي داچيا روماني ادامه يافت و سپس نسل دوم اين خودرو جايگزين آن شد. لازم به ذکر است که نسل اول رنو لوگان يا همان تندر 90 همچنان در آفريقاي جنوبي و روسيه ادامه دارد.

نسل دوم رنو لوگان در سال 2012 ميلادي با نام رنو لوگان 2 وارد بازار اروپا شد و همانند نسل اول با اسامي مختلف و تحت برندهاي مختلف به دست مشتريان رسيد. سهم بازار ايران در اين دوره عرضه خودرويي به نام رنو سيمبل بود که به صورت وارداتي و از مبدا مراکش صورت مي‌پذيرفت. رنو سيمبل علاوه بر مراکش در ترکيه، الجزاير، روسيه، برزيل، کلمبيا، آرژانتين و روماني نيز به توليد مي‌رسد.

رنو سيمبل در بازار جهاني با طيف گسترده‌اي از پيشرانه و گيربکس عرضه شد. توليدکنندگان رنو سيمبل مي‌توانستند از بين پنج نوع جعبه دنده و نه مدل پيشرانه، نسخه‌اي را براي توليد انتخاب کنند. اين خودرو در بازار ايران با پيشرانه 1.6 ليتري و گيربکس چهار سرعته اتوماتيک موجود است.

رنو سيمبل در بازار ايران با خودروهايي همچون هيونداي اکسنت و کيا سراتو مونتاژي سايپا به رقابت پرداخت. پيشينه مشترک با رنو لوگان يا رنو تندر 90 و قيمت بالا به علت عوارض گمرکي مختلف، سبب شد تا رنو سيمبل به عنوان خودرويي بادوام و کم استهلاک چندان مورد توجه مشتريان قرار نگيرد و فروش ضعيفي را تجربه کند.

 رنو سيمبل فيس ليفت
رنو سيمبل در کشورمان با مدل 2016 و 2017 عرضه شده که اين نسخه‌ها مربوط به قبل از فيس ليفت رنو سيمبل هستند. اين خودرو در سال 2016 مورد فيس ليفت قرار گرفت که اين نسخه ديرهنگام به دست مشتريان ايراني رسيد. رنو سيمبل در ايران در دو تيپ PE‌ يا نيمه فول و LE‌ يا تمام فول موجود است که نسخه دوم بيشتر مورد توجه مخاطبان ايراني قرار گرفته است. در ادامه نگاهي به مزايا و معايب رنو سيمبل خواهيم داشت تا اين خودرو اقتصادي را بيشتر مورد بررسي قرار دهيم. با خودروبانک همراه باشيد.

مزيت اول، کيفيت ساخت
خودروهاي اقتصادي داچيا از جمله تندر 90 و رنو ساندرو در طي سال‌هايي که در بازار ايران حضور داشته‌اند، خود را به عنوان محصولاتي باکيفيت ثابت کرده‌اند. آمار خرابي اين خودروها بسيار اندک است و به ندرت مالک را درگير هزينه‌هاي گزاف تعمير و نگهداري مي‌کنند.

چنين نکته‌اي براي خودرويي اقتصادي يک برتري محسوب مي‌شود، چرا که اکثر خودروهاي هم‌رده رنو سيمبل در بازار ايران از سدان‌هاي چيني هستند که از کيفيت ساخت کمتري برخوردار هستند. به همين دليل اين مورد را بايد يکي از مزايا رنو سيمبل بدانيم.

مزيت دوم، هزينه‌هاي نگهداري مقرون به صرفه
رنو سيمبل در بازار جهاني يک خودرو اقتصادي است اما در بازار ايران خودرويي وارداتي محسوب مي‌شود. اصلي‌ترين رقباي اين خودرو هيونداي اکسنت و کيا ريو وارداتي هستند که اين دو خودرو نيز اقتصادي محسوب مي‌شوند، با اين وجود در بحث هزينه‌هاي نگهداري اين رنو سيمبل است که برتر از ديگر رقبا و حتي کيا سراتو سايپا ظاهر مي‌شود تا اين مورد يکي ديگر از مزايا رنو سيمبل محسوب شود.

عيب اول، واردات محدود و قيمت بالا
رنو سيمبل در تعداد بسيار محدودي وارد بازار ايران شد که اين تعداد محدود در مقايسه با خودرويي همچون هيونداي اکسنت ناچيز به نظر مي‌رسند. تصور مشتريان در خصوص اين خودرو که آن را رنو تندر 90 يکسان مي‌دانستند و حاضر به پرداخت بهايي گزاف براي خريد تندر 90 جديد نبودند، اصلي‌ترين عامل عدم محبوبيت رنو سيمبل در کشورمان بود.
با وجود استهلاک اندک و هزينه‌هاي نگهداري پايين رنو سيمبل، اين خودرو حتي مورد توجه نهادها و ارگان‌هاي مختلف نيز قرار نگرفت تا امروزه رنو سيمبل به يکي از حاشيه نشينان بازار تبديل شود. اين مساله اساسي‌ترين مورد از معايب رنو سيمبل است.

عيب دوم، ساختار کهنه
رنو سيمبل به عنوان نسل دوم داچيا لوگان، به هيچ عنوان خودرو جديدي محسوب نمي‌شود و تنها مي‌توان آن را نمونه زيباتر و مجهزتر رنو لوگان توصيف کرد. در بازاري که توسط خودروهاي کره‌اي و چيني با بهترين و جديدترين امکانات روز اشباع شده، طبيعي است مشتري توجه چنداني به رنو سيمبل ساده و بي آلايش نداشته باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره