نماد آخرین خبر

روند ارزیابی طرح‌های اقتصادی در «میدون»

منبع
مهر
بروزرسانی
روند ارزیابی طرح‌های اقتصادی در «میدون»
مهر/ مينا مهرنوش داور مسابقه «ميدون» درباره بازخوردهاي اين مسابقه معتقد است که اين برنامه اميد را در بسياري زنده کرده است. مينا مهرنوش داور مسابقه «ميدون» به ارائه جزيياتي درباره توليد يک برنامه با محوريت کسب و کار پرداخت و گفت: در چنين برنامه‌هايي بايد بيشتر به بازار کسب و کار توجه داشت زيرا مردم و حتي شرکت‌کنندگاني که به مسابقه ميدون مي‌آيند بيشتر به توليد توجه دارند. خود ما هم در ميدون سعي مي‌کنيم بيشتر اين بازار و نحوه فروش و تبليغات را براي شرکت کنندگان توضيح دهيم. وي درباره تاثير برنامه‌هاي اقتصادي در تلويزيون براي رشد و پيشرفت مردم در حوزه کسب و کار عنوان کرد: از آنجايي که نگاه افراد به حوزه بازار در کسب و کار چندان حرفه‌اي نيست طرح اين نکات در برنامه‌هاي تخصصي مي‌تواند بسيار مفيد واقع شود و مخاطبي که به صورت تجربي و عملي چندان وارد بازار کار نشده است مي‌تواند از اين آموزش‌هاي تخصصي و تجربه‌هاي حرفه‌اي بهره بگيرد. داور مسابقه ميدون با اشاره به بازخوردهايي که از اين برنامه در ميان مخاطبان داشته است، بيان کرد: مهمترين بازخوردي که من از مخاطبان اين برنامه و حتي شرکت کنندگاني که داخل استوديو مي‌آيند، دريافت کردم اين بود که ميدون توانست اميد را در افراد زنده کند. اميد به اينکه مي‌توانند وارد کسب و کارهاي جديد و حرفه‌اي شوند و بسياري بيان مي‌کردند که نکات تازه‌اي از اين برنامه دريافت کردند. وي با اشاره به ورود خود به دنياي حرفه‌اي تجارت و کسب و کار عنوان کرد: من بلافاصله که درسم تمام شد شرکتي در حوزه سنگ‌هاي تزييني راه اندازي کردم و دوباره همزمان به صورت عملي شروع به يادگيري کردم. اين کارآفرين در واکنش به داوري‌هاي سخت‌گيرانه خود نسبت به شرکت کنندگان اظهار کرد: بسياري نسبت به نکاتي که در داوري‌ها مطرح مي‌شود بازخوردهاي خوبي مي‌دهند و مي‌گويند توانسته اند نکات لازم و تخصصي را دريافت کنند. فرآيند ما در داوري طرح‌ها و پلن‌هاي شرکت کنندگان به اين ترتيب است که بيزينس پلن آنها را بررسي کرده و درباره آن بحث مي‌کنيم و سپس در برنامه و طي فرآيند حضور شرکت کنندگان نکات مورد نظر را به آنها بيان مي‌کنيم. وي با اشاره به مقايسه‌اي ميان توليدکنندگان ايراني و خارجي تصريح کرد: در کشورهاي پيشرفته خارجي بيشتر روي بازاريابي و فروش سرمايه گذاري مي‌شود در حالي که در ايران اينگونه نيست و افراد ذهنيت درستي نسبت به فروش محصول خود ندارند. در شرکت‌هاي پيشرفته به طور مثال فرد مي‌تواند توضيح دهد که يک کسب و کار دو ميليون دلاري دارد و ابعاد رقمي کسب و کارش را مي‌شناسد. در حالي که در شرکت‌هاي ايراني اينگونه نيست.
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره