برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

به‌یاد فوتبالیستی که به ضرب 12 گلوله ترور شد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
به‌یاد فوتبالیستی که به ضرب 12 گلوله ترور شد

آخرین خبر/ اگر اهل فوتبال باشید حتماً اسم آندرس اسکوبار را شنیده‌اید. یک فوتبالیست کم حاشیه کلمبیایی که 6 سال برای تیم‌ملی کشورش بازی کرد. 51 بازی ملی در کارنامه داشت و بعد از جام‌جهانی 1994 آمریکا در خیابان‌های شهر مدلین با شلیک 12 گلوله کشته شد. اسکوبار فامیلی مشابه پابلو اسکوبار بزرگترین و مخوف‌ترین قاچاقچی کوکائین تاریخ داشت. پابلو اسکوبار را خدای شهر مدلین می‌دانستند؛ کسی‌که حتی پلیس‌های شهر را هم در کنترل داشت. اما داستان زندگی متفاوت این دو اسکوبار چطور رقم خورد؟ پابلو چنان ثروتمند بود که برای گرم‌کردن فرزندش حدود 3 میلیون دلار را در آتش ریخته بود و آندرس همشهری او، چنان قربانی خشم شد که هنوز از یادها نرفته. البته مسیر زندگی این‌ دو نفر براساس شواهد زیادی در یک مسابقه فوتبال با هم تلاقی پیدا می‌کند. جایی که آندرس درجریان بازی تیم‌ملی کشورش با یک گل به‌خودی تلخ باعث حذف تیم کلمبیا از جام شد و خسارت زیادی به بنگاه‌های شرط‌بندی وارد کرد. همزمان با جام‌جهانی 2022 قطر، سریال «امتیاز نهایی» با محوریت زندگی آندرس اسکوبار ساخته شده تا پرده از رازهای قتل تلخ او بردارد.

پای کارتل پابلو در قتل آندرس در میان بود؟

تیم ملی کلمبیا با حضور والدراما، هیگوئیتا، آدولف والنسیا و... در جام 90 خوش درخشید و خیلی‌ها معتقد بودند در جام بعدی با تجربه بیشتری که دارد می‌تواند به مراحل بالاتری صعود کند. اما گل به‌خودی آندرس اسکوبار اتفاق تلخی بود که سرنوشت کلمبیا و ستاره‌هایش و از همه مهم‌تر زندگی آندرس را تغییر داد. بعد از جام آندرس در شهر زادگاهش با 12 گلوله به قتل رسید. خیلی‌ها معتقدند بنگاه‌های شرط‌بندی که بعد از حذف ناگهانی کلمبیا ضرر کرده‌بودند پشت این قتل بودند. خیلی‌ها هم معتقدند کارتل مواد مخدر مدلین که بنیانگذارش پابلو اسکوبار بود آندرس را برای انتقام از حذف تیم ملی کشورشان این‌چنین با خشونت به قتل رساند. هرچند خود پابلو اسکوبار یک سال قبل در یورش نیروهای چندملیتی کشته شده بود اما تا سال‌ها بعد نفوذ و حضور او در کارتل‌های مواد به چشم می‌آمد. سریال «امتیاز نهایی» در دل یک درام خوش‌ساخت و با کمی کمدی سعی می‌کند نگاهی به زندگی کوتاه آندرس اسکوبار و فرضیه‌های قتلش داشته باشد. سریالی که از لینک زیر و با زیرنویس فارسی در اختیار شماست.

>>> تماشای سریال با زیرنویس فارسی

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:





.

.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar