نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

اقتباسی مخوف از شاهکار تمام نشدنی کارلو کلودی

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
اقتباسی مخوف از شاهکار تمام نشدنی کارلو کلودی

آخرین خبر/ حتی اگر اسم کارلو کلودی را نشنیده باشید بعید است با شاهکارش یعنی اثر معروف «ماجراهای پینوکیو» آشنا نباشید. داستانی که در سال 1881 میلادی در یک مجله کودک ایتالیایی شکل گرفت. جالب است که در آن زمان رونق مطبوعات در ایتالیا چنان بالا بوده که مجله تخصصی کودکان داشتند. استقبال از این شخصیت و ماجراهایش چنان بالا گرفت که تبدیل به یک کتاب اثرگذار شد که طرفداران جهانی پیدا کرد و حتی به کتاب‌‌های درسی خیلی از کشورها از جمله خود ایتالیا راه پیدا کرد.

همان‌‌طور که می‌‌دانید داستان درباره عروسکی چوبی است که راه می‌‌رود، حرف می‌‌زند و وقتی دروغ می‌‌گوید دماغش بزرگ می‌‌شود. شاید کلودی را به‌‌خاطر اضافه کردن این ویژگی به پینوکیو باید یکی از اولین کسانی بدانیم که زبان بدن یا همان بادی لنگوئیج را به دیگران معرفی کرد تا بدانیم وقتی حرفی می‌‌زنیم بدن‌‌مان ممکن است واقعیت پشت پرده حرف‌‌مان را افشاء کند. مضامین جالب، داستانی پر از فانتزی و دسته‌‌بندی کلاسیک خیر و شر در داستان باعث شد فیلم‌‌وسریال‌‌های زیادی براساس این داستان تولید شود. آخرین اقتباس از این اثر تمام‌نشدنی فیلمی است که گیلرمو دل‌‌تورو فیلمساز برجسته ساخته به‌‌نام «پینوکیوی دل‌‌تورو». (برای تماشا کلیک کنید) اسم فیلم نشان می‌‌دهد دل‌‌تورو که او را با آثار مطرحی مثل «ستون فقرات شیطان»، «هزار توی پان»، «پسر جهنمی»، «شکل آب» و این اواخر «کوچه کابوس» می‌‌شناسیم و از سبک بصری و روایی‌‌اش لذت برده‌ایم سعی کرده این داستان کلاسیک را از زاویه خودش ببیند. برای همین ضمن وفاداری به‌‌ جانمایه کتاب، تلاش کرده بیشتر از جوانب بصری، اثری بسازد که وجوه بصری‌‌اش متفاوت از دنیای ایتالیایی داستان است. طراحی صحنه این پویانمایی خیلی بزرگسالانه و خاص و تا حدی دارک است. شخصیت پینوکیو نوعی سرخوشی جالب دارد و در لایه پنهان داستان نوعی وحشت خاص هم می‌‌بینیم. برای تماشای تازه‌‌ترین اقتباس از این داستان نوستالژیک، با دوبله اختصاصی می‌‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> تماشای «پینوکیوی دل‌‌تورو» با دوبله فارسی اختصاصی

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:





  
.

.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره