نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

روایتی کمدی و موزیکال از «اسکروچ» شاهکار چارلز دیکنز

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
روایتی کمدی و موزیکال از «اسکروچ» شاهکار چارلز دیکنز

آخرین خبر/ روزهای برفی دهه شصت بود که وقتی به کریسمس نزدیک می‌شدیم تلویزیون کارتون دوست‌داشتنی «اسکروج» را پخش می‌کرد. یک اُردک خسیس که عشق سابقش را به طمع پول رها کرده، با هیچ‌کس دوست نیست و از کریسمس بیزار است. این کارتون جذاب اقتباسی کودکانه بود از شاهکار چارلز دیکنز، غول ادبیات انگلستان که در قرن نوزدهم نوشته شده بود. اسم کتاب «سرود کریسمس» بود و چنان مفاهیم عمیقی داشت که هیچ‌وقت رنگ کهنگی به‌خود نگرفت. برای همین علاوه بر کارتون معروفی که از تلویزیون ایران پخش شد تا به‌حال 6 اثر دیگر از آن اقتباس شده که همه آن‌ها به مخاطب یادآوری می‌کنند ورای هر ثروتی در این دنیا، روابط احساسی و عاطفی آدم‌هاست. جدیدترین اقتباس از این شاهکار چارلز دیکنز یک پویانمایی خوش‌ساخت است که ماجراجویی، کمدی و موزیکال را با هم در اثر جا داده که به معرفی آن می‌پردازیم.

زنجیرهایی از طمع

داستان «اسکروج، سرود کریسمس» در دل لندن حدود 200 سال قبل می‌گذرد، یک مرد ثروتمند که خواهرش را در روز کریمس از دست داده و برای همین از این روز متنفر است. او تلاش می‌کند تا ثروتمند شود برای همین همیشه تنهاست. از دیگران دوری می‌کند و سعی می‌کند منفعت مالی را برهرچیزی ترجیح دهد. اما شب کریمس اتفاق عجیبی برای او می‌افتد. روح شریک سابقش به خواب او می‌آید و می‌گوید با هر خساست و طمعی که به‌خرج داده یک زنجیر بر دست و پای خودش بسته. روح شریک به او می‌گوید سه نفر به ملاقاتش می‌آیند تا با سفری به گذشته نظر او را درباره مفهوم زندگی تغییر دهند. (تماشای فیلم با دوبله فارسی اختصاصی)

چرا ببینیم؟

فیلم برداشتی جذاب، وفادارانه، اما خوش‌ساخت، پرخرج و به‌روزتر از این داستان معروف است که مخاطب کوچک و بزرگسال را همزمان سرگرم و راضی می‌کند. والدین می‌توانند ضمن تماشای این فیلم هم در کنار فرزندشان سرگرم شوند، هم فرصتی داشته باشند برای صحبت راجع به مفهوم زندگی، عشق، احساسات، روابط انسانی و ... در حقیقت ما در طول فیلم همراه با شخصیت اسکروج در دل اتفاقاتی می‌رویم که می‌تواند از یک آدم خوش‌قلب و مهربان، یک فرد خسیس و طمعکار بسازد. فیلم هم نوستالژی است و هم فرصتی برای سرگرم شدن در کنار خانواده و لذت بردن از اقتباسی عالی از یک اثر کلاسیک به قلم چارلز دیکنز.

>>> تماشای فیلم با دوبله فارسی اختصاصی

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:





.

.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar