نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

وقتی سینما با ترکیب تراژدی و کمدی جان می‌‌گیرد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
وقتی سینما با ترکیب تراژدی و کمدی جان می‌‌گیرد

آخرین خبر/ سینما پرده‌‌ای نقره‌‌ای است برای بیان احساسات بشری. برای این‌‌که فکر کنیم به این سئوال که اگر ما جای شخصیت‌‌های فیلم بودیم با هر اتفاق زندگی‌‌مان دستخوش چه تغییری می‌‌شد و چه احساسی را تجربه می‌‌کردیم؟ تراژدی به‌‌معنا ساده‌‌اش یعنی بیانی پراحساس و غمگین از رویدادها، اگر تراژدی با کمدی موقعیت ترکیب شود یک کمدی سیاه و گاهی ابزورد می‌‌سازد که در آن ضمن خندیدن فکر می‌‌کنیم و حین غمگین شدن همذات‌‌پنداری. چنین رویکردی از سینما یک هنر بااصالت و متعالی و در عین‌‌حال دشوار می‌‌سازد که به صحنه‌‌آوردنش کار هر کسی نیست. مگر این‌‌که مارتین مک دونا باشی، خالق فیلم‌‌های بزرگی چون «در بروژ» و «3 بیلبورد خارج از ابینگ میزوری» که حالا با «بانشی‌‌های اینشیرین» آمده تا به برهوت معنا در سینما یک تکان اساسی بدهد. فیلمی که در همین مدت کوتاه از اکرانش نمره بالای 8 را از کاربران سایت IMDB گرفته و در کنارش از منتقدان سخت‌‌گیر سایت روتن تومیتوز هم امتیاز شگفت‌‌انگیز 97 درصد را دریافت کرده است. با معرفی پدیده این‌‌روزهای سینمای جهان با آخرین خبر باشید.

موقعیتی‌‌تلخ در داستانی شیرین

مارتین مک‌‌دونا در آثار قبلی‌‌اش نشان داد استاد خلق موقعیت‌‌های تودر تو و متناقض و به‌‌شدت احساسی و انسانی است. حالا این کارگردان بزرگ در دومین همکاری با زوج موفق کالین فارل و برندان گلیسون یک داستان شیرین، جمع‌‌وجور و با تاکید روی طراحی صحنه خارق‌‌العاده، موزیک متن و بازی‌‌های به‌‌یادماندنی را ساخته. فیلم «بانشی‌‌های اینشیرین» داستان دو مرد میان‌‌سال است. پادریک و کالم که در اوایل قرن بیستم در یک جزیره کوچک در سواحل ایرلند زندگی می‌‌کنند. دو رفیق صمیمی که در این جزیره کوچک و در دل حوادث مربوط به جنگ داخلی ایرلند، هیچ کار مهمی جزو پرسه در جزیره زیبا و رفتن به کافه دنج‌‌شان ندارند. اما یک‌‌روز کالم تصمیم می‌‌گیرد ارتباطش را با پادریک قطع کند. فقط به‌‌خاطر این‌‌که تازه فهمیده پادریک آدم حوصله سربری است و فرصتش برای خلق یک اتفاق مهم، مثل ساختن یک قطعه موسیقی خیلی کم است. اما پادریک که در این جزیره کوچک انگشت‌‌نما شده نمی‌‌تواند بپذیرد که این‌‌طور ترد شود. چون تمام هویت زندگی‌‌اش در مفاهیمی مثل همین دوستی شکل گرفته. کالم پادریک را تهدید می‌‌کند که اگر به او نزدیک شود به‌‌مرور یکی یکی انگشتان خودش را قطع می‌‌کند. فیلم عواقب تهدید سلامت روان یک جامعه بر روابط انسانی‌‌شان را به‌‌تصویر می‌‌کشد. آن‌‌هم در موقعیت‌‌هایی که همزمان هم تلخ هستند هم شیرین هم تامل‌‌برانگیز. (تماشای فیلم با زیرنویس فارسی)

هرچه برکه کوچکتر، موج مهیب‌‌تر  

فرض کنید یک ماهی کوچک در برکه هستید، افتادن یک سنگ کوچک موج بزرگی را در زندگی شما ایجاد می‌‌کند. اما اگر اهل دریا باشید اصلاً افتادن سنگ را حس نمی‌‌کنید. پیامد هر اتفاقی بستگی دارد به این‌‌که دنیای شما چه‌‌قدر بزرگ است. اگر کل زندگی‌‌تان در جزیره‌‌ای دورافتاده و با اتفاقات ساده سپری شود آن‌‌وقت با تغییر ساده شرایط دچار پوچی می‌‌شوید. مثل پادریک. جزیره این فیلم می‌‌تواند زندگی بدون معنا و در ظاهر زیبای هرکدام از ما و پادریک می‌‌تواند یکی مثل من و شما باشد. مک‌‌دونا سعی می‌‌کند دلایل کودکانه و تبعات عجیب جنگ‌‌های بزرگ و کوچک آدم‌‌ها و تبعاتش را در این فیلم برای ما مفهوم‌‌سازی کند. فیلمی که هر آدمی در آن نماینده‌‌ای از جامعه بشری است و حرف‌‌هایش هم محدود به زمان و مکان نیست. اگر با حوصله به داستان دل بدهیم و فقط دنبال سرگرمی نباشیم.

>>> تماشای فیلم با زیرنویس فارسی

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:





.

.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره