نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

«موریس شگفت‌‌انگیز»، به‌‌نام بچه‌‌ها، به‌‌کام بزرگترها

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
«موریس شگفت‌‌انگیز»، به‌‌نام بچه‌‌ها، به‌‌کام بزرگترها

آخرین خبر/ انیمیشن‌‌ها به‌‌طور معمول برای خانواده‌‌ها تولید می‌‌شوند تا یک جمع از تماشایش لذت ببرد اما مخاطب هدف بیشترشان بچه‌‌ها هستند. اما گاهی شاهد آثاری هستیم که برای کودکان جذاب هستند اما بزرگترها را بیشتر درگیر می‌‌کند مثل «موریس شگفت‌‌انگیز» که سروشکلش شبیه یک انیمیشن معمولی کودکانه است؛ اما پر است از ارجاعات، نقضیه‌‌ها و پارودی‌‌هایی که فقط بزرگترها درک می‌‌کنند. با معرفی این فیلم خاص با ما باشید.

راوی فعال در دل داستانی ماجرایی

داستان درباره یک گربه است که همراه چند موش جادویی که از زباله جادوگران تغذیه کردند و سخنگو شدند در شهر و روستاها می‌‌چرخند و باترفندهای جالبی از مردم کلاه‌‌برداری می‌‌کنند. اما ورود آن‌‌ها به یک شهر عجیب که تمام غذاهایش گم شده مصادف می‌‌شود با ظهور موجودی شیطانی به‌‌نام «شاه‌‌موش». موشی که قدرت کنترل ذهن بقیه جانواران را دارد و تنها راه شکست دادنش دسترسی به‌‌یک فلوت جادویی است... نکته جالب ماجرا این است که راوی داستان دختری است که خودش هم وارد قصه می‌‌شود و مدام درباره ارجاعات قصه به آثار کلاسیک، قوس شخصیتی، موتیف‌‌های ثابت درام و... صحبت می‌‌کند و درجا عاشق هم می‌‌شود. (تماشای فیلم با دوبله اختصاصی)

ماجرا پشت ماجرا...

فیلم یک داستان پرماجراست با ایده‌‌ها و مفاهیمی که می‌‌تواند برای بچه‌‌ها سرگرم‌‌کننده، خنده‌‌دار و درس آموز باشد. رفاقت، همدلی، عشق، نقطه عطف زندگی، انتخاب‌‌های مهم و... چیزهایی هستند که بچه‌‌ها با تماشای فیلم یاد می‌‌گیرند. اما بزرگترها به دلیل مهم‌‌تری عاشق این پویانمایی خواهند شد چون «موریس شگفت‌‌انگیز» که براساس رمانی از تری پرچت ساخته شده ترکیبی است از داستان‌‌های محبوب قدیمی مثل هانسل و گرتل و... و بیشتر از ارجاع مستقیم به‌‌داستان‌‌ها، با تکنیک‌‌های روایی قدیمی شوخی می‌‌کند. برای همین تماشای این انیمیشین یک تیر و دونشان است، هم سرگرمی بچه‌‌ها، هم حس نوستالژیک بزرگترها.

>>> تماشای فیلم با دوبله اختصاصی

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:


.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره