برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

دختر نابغه‌ای مدرسه نرفت و از پس مسائل ریاضی برآمد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
دختر نابغه‌ای مدرسه نرفت و از پس مسائل ریاضی برآمد

آخرین خبر/ سینما در نمایش توانمندی دختران و زنان و دنیایی که می‌توانند بسازند کم‌کاری‌هایی داشته است. شاید یک علتش این باشد که خود زنان کمتر در جایگاه فیلمنامه‌نویس و کارگردان برجسته ظاهر شده‌اند و مردان هم دغدغه بیان ویژگی‌های دنیای زنانه را ندارند. اما معدود تلاش‌هایی که در این زمینه شده همیشه جذاب است مثل فیلم کمدی موزیکال «ماتیلدا» که اثری است از پلتفرم جهانی نتفلیکس و با اقتباسی از رمان معروف «رود دال» نویسنده برجسته حوزه ادبیات نوجوانان ساخته شده است. ماتیلدا قصه دختر نابغه‌ای است که با تلاش زیاد و استفاده از نبوغش مقابل مدیر مستبد مدرسه و والدین بی‌مسئولیتش می‌ایستد و سرنوشتش را تغییر می‌دهد.

دختری که مقابل همه ایستاد

فیلم با سکانسی موزیکال و خوش‌آب و رنگ شروع می‌شود. والدینی که همه منتظر دیدن نوزادان‌شان هستند. نوبت به پدر ماتیلدا که می‌رسد بابت دختر شدن فرزندش ناراحت است و از نوزاد استقبال نمی‌کند. مادر ماتیلدا سرگرم دنیای عجیب خودش است و پدر هم در کنار بیزینس، چنان از داشتن ماتیلدا سرخورده است که او را به مدرسه نمی‌فرستد. بازرسی به خانه آنان آمده و تلاش می‌کند دخترک را به مدرسه ببرد. در روز اول مدرسه و درحالی‌که همه توقع دارند ماتیلدا به‌خاطر آن‌که هیچ‌وقت مدرسه نرفته و معلمی نداشته بهت‌زده باشد، او در کمال تعجب یک مسئله ریاضی دشوار که تصادفاً روی تخته کلاسی‌شان است را حل می‌کند. معلم که شگفت‌زده شده از مدیر می‌خواهد ماتیلدا را به کلاس پایه‌های بالاتر بفرستد اما مدیر قوانین عجیبی دارد که در آن خلاقیت و نبوغ نفی می‌شود و همه باید در چهارچوب مزخرفی رفتار کنند. اما ماتیلدا نابغه‌ای است که می‌خواهد دنیا را تکان دهد و چالش‌هایش با مدیر و سرنوشت شروع می‌شود... (تماشای فیلم با دوبله فارسی اختصاصی)

چرا ببینیم؟

فیلم یک کمدی سیاه و پر از ارجاع و کنایه است. در عین‌‌‌حال بخش‌‌‌های موزیکال جالبی هم دارد. فیلم تلاش می‌‌‌کند از مخاطب دعوت کند که مقابل چالش‌‌‌ها بایستد و مرزی برای توانایی‌‌‌ها و رویاهایش نشناسد. اتکای شخصیت اصلی فیلم برای عبور از بحران مطالعه دیوانه‌‌‌وار کتاب است و همین باعث می‌‌‌شود از زمانه و نسل خودش جلوتر باشد. آلیشا ویبر در نفش اصلی و اِما تامپسون بازیگر اسکاری در نقش منفی فیلم بازی‌‌‌های چشم‌‌‌نوازی دارند. ضمن این‌‌‌که فیلم در وب‌‌‌سایت معروف «روتن تومیتوز» امتیاز بالای 92 درصد را کسب کرده و به‌‌‌رغم اکران داغ و تازه فیلم، ما  لینکش را با دوبله اختصاصی و حرفه‌‌‌ای تقدیم‌‌‌تان می‌‌‌کنیم که لذت ببرید. 

>>> تماشای فیلم با دوبله فارسی اختصاصی

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:





.

.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar