برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چگونه ماست موسير خانگي درست کنيم؟

منبع
بروزرسانی
چگونه ماست موسير خانگي درست کنيم؟

مجله کوروش/ ماست موسير يکي از قديمي‌ترين انواع ديپ در دنياست. ماست موسير را با انواع غذا و پلو و البته انواع چيپس مي‌توانيد ميل کنيد. خواص ماست موسير و البته موسير تازه و خشک هم براي تقويت سيستم ايمني و سلامت بدن بي‌نظير است. طرز تهيه ماست موسير خانگي به علاوه چند خاصيت بي‌نظير موسير براي سلامت بدن را در اينجا بخوانيد.


چي لازم داريم:
ماست: ۱ کيلوگرم
موسير: ۲۵۰ گرم
نمک و فلفل سياه: به مقدار دلخواه

چجوري درست کنيم:

براي درست کردن ماست موسير خانگي ابتدا بايد موسيرها را در آب خيس کنيد. بهتر است موسيرها را به مدت ۲۴ ساعت خيس کنيد و سپس آبکش کنيد. قسمت سياه و سفت موسيرها را با چاقو جدا کنيد و موسيرها را به اندازه دلخواه با چاقو يا در غذاساز خرد کنيد.
يک پارچه نخي نازک و تميز را روي يک قابلمه بيندازيد و ماست را در آن بريزيد. پارچه را به صورت کيسه گره بزنيد و با همان ظرف به مدت ۵ ساعت در يخچال بگذاريد تا آب اضافي ماست گرفته شده و تبديل به ماست چکيده شود.
وقتي ماست آماده شده موسيرها را با ماست مخلوط کنيد و نمک و فلفل آن را اندازه کنيد. ماست و موسير را چند ساعت در يخچال بگذاريد تا حسابي مزه‌دار شود. موقع سرو در صورت تمايل مقداري شويد تازه را ساطوري خرد کنيد و به ماست موسير اضافه کنيد. ماست موسير را در کنار انواع غذا به صورت ديش سايد يا به عنوان ديپ با انواع سبزيجات و خوراکي‌ها از استيک گرفته تا انواع چيپس سيب زميني و ترتيلا و ذرت مي‌توانيد سرو کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره