نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

«تقدیس»؛ فیلم ترسناکی که مخاطب را غافلگیر می‌کند

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
«تقدیس»؛ فیلم ترسناکی که مخاطب را غافلگیر می‌کند

آخرین خبر/ بعد از مدت‌ها با فیلم «تقدیس» شاهد خلاقیتی در ژانر وحشت هستیم. فیلمی که روایت خاص خودش را دارد و مخاطب را در لحظات پایانی غافلگیر می‌کند. اما چرا یک داستان متفاوت در این ژانر اهمیت دارد؟ فیلم‌های ژانر وحشت به‌طور معمول از فرمول و ایده‌های مشابه و تکراری استفاده می‌کنند. به‌خصوص طی یکی دو دهه اخیر با موفقیت فیلم‌هایی مثل «اره» در زیرژانر اسلشر و «کانجورینگ» در زیر ژانر وحشت ماورایی، شاهد تولید فیلم‌هایی مبتنی بر فرمول این دو اثر بودیم و کمتر خلاقیتی در نوع روایت و زاویه دید شاهد بودیم. یکی از فیلم‌های شاهکاری که ژانر وحشت را تکان داد «دیگران» محصول 2001 بود که داستان را از زاویه دید ارواح تعریف می‌کرد؛ درحالی‌که مخاطب تا لحظه آخر نمی‌دانست شخصیت‌های اصلی روح هستند. فیلم «حس ششم» که با پایانی غافلگیرانه از این جنس بود. اما چرا «تقدیس» می‌تواند اتفاق تازه‌ای در این ژانر باشد؟ (برای تماشای فیلم با زیرنویس فارسی کلیک کنید)

حال و هوایی تازه برای ترسیدن

«تقدیس» یک اثر هیجان‌انگیز، معمایی و البته ترسناک است که برای مخاطب با حوصله یک تجربه جذاب خواهد بود؛ چون از غافلگیری جذابی در انتها استفاده می‌کند. فیلم درباره یک چشم‌پزشک به‌نام گریس است که با خبر می‌شود برادرش بعد از قتل یک کشیش خودکشی کرده. گریس برای اطلاع از نحوه مرگ برادر به یک صومعه دورافتاده در اسکاتلند می‌رود. صومعه‌ای که در محاصره مناظر شگفت‌انگیز و چشم‌نواز طبیعی است. گریس معتقد است برادرش اهل قتل دیگری و خودکشی نبوده. برای همین سعی می‌کند به صومعه نفوذ کند. از طرفی رفتار اهالی صومعه نسبت به او بسیار مشکوک است. همه از او می‌ترسند و حرف‌های عجیبی درباره برادرش می‌زنند. گریس متوجه می‌شود برادرش به‌دنبال یک عتیقه باستانی بوده تا آن‌را پس از احیاء در خدمت کلیسا قرار دهد. اما با نزدیک شدن به حل ماجرا قتل‌هایی در صومعه رخ می‌دهد و رازهای تاریکی برملا می‌شود. (برای تماشای فیلم با زیرنویس فارسی کلیک کنید)

چرا ببینیم؟

فیلم بازیگری که ستاره باشد ندارد، اما بازی‌های استانداردی از بازیگران می‌بینیم. فضاسازی جالبی هم دارد. اما ریتمش کمی آرام است و ممکن است برای برخی مخاطبان ملال‌آور باشد. انتظاری که از یک فیلم ترسناک دارید را حین تماشای این فیلم نداشته باشید چون علی‌رغم دنیای ماورایی و خاصش، اما جنبه معمایی بر آن غالب است. فیلم لحظات ترسناکی کمی دارد اما گره اصلی از نیمه داستان مخاطب را به‌خوبی جذب می‌کند. اگر حوصله کنید قطعاً غافلگیری پایانی شما را متحیر خواهد کرد.  

>>> برای تماشای فیلم با زیرنویس فارسی کلیک کنید

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:





 

   

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar