برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

توصیه‌های پلیس فرودگاه کرمانشاه به حجاج

منبع
مهر
بروزرسانی
توصیه‌های پلیس فرودگاه کرمانشاه به حجاج
مهر/ رئيس پليس فرودگاه استان کرمانشاه با اعلام توصيه‌هاي پيشگيرانه در خصوص اعزام زائران حج از آنان خواست با عوامل پليس همکاري‌ کنند.
سيامک يدي ظهر امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه جهت اطلاع رساني به حجاج در خصوص قوانين و مقررات سفر حج و همچنين توصيه ها و هشدارهاي پليس آنها اظهار داشت: امسال حدود ۱۱۵۶ نفر از حجاج از طريق فرودگاه کرمانشاه به سرزمين وحي خواهند شد.
وي افزود: اين افراد در قالب ۵ پرواز در تاريخ ۳۰ و ۳۱ تيرماه اعزام خواهند شد که علاوه بر زائران استان کرمانشاه، کاروان‌هايي هم از حجاج استان‌هاي ايلام و همدان نيز از طريق فرودگاه کرمانشاه اعزام مي‌شوند.
رئيس پليس فرودگاه استان کرمانشاه در ادامه ضمن ارائه توصيه هايي به زوار، گفت: زائران ۴۸ ساعت قبل از پرواز بارهاي غير همراه خود را تحويل دهند و براي پرواز نيز ۴ ساعت قبل در فرودگاه حاضر باشند.
اين مسئول با تاکيد بر اينکه زوار مدارک هويتي خود را ضمن مراقبت در دسترس قرار دهند، بيان داشت: همچنين سعي کنند تنقلات را در جيب خود قرار ندهند تا هنگام بازرسي با مشکل مواجه نشوند.
يدي اهميت حمل مواد مخدر اشاره اي داشت و خاطر نشان کرد: همراه داشتن مخدرها جرم محسوب مي شود.
وي با اشاره به اينکه امسال ۱۰ قلم دارو جزو فهرست داروهاي ممنوع است، ابراز داشت: اين دارو ها متادون، ترامادول آمپول پتيدين آمپول مورفين قرص هيدرو مورفين قرص متيل فنيدات هيدروکلرايد آمپول ترامادول شربت اکسپکتورانت کدئين قرص استامينوفن کدئين و شربت متادون است که همراه داشتن آنها ممنوع است.
رئيس پليس فرودگاه استان کرمانشاه عنوان کرد: زائران بايد توجه داشته باشند که اگر موادمخدر از فردي کشف شود از يک تا پنج سال از سفرهاي خارجي محروم خواهند شد.
اين مسئول تصريح کرد: همچنين از همراه داشتن برخي داروهاي گياهي که براي کشور عربستان شناخته شده نيستند از جمله شيرين بيان به دليل شباهت به برخي مخدر ها خودداري کنند.
وي خاطر نشان کرد: زائران مي‌توانند تا ۱۵۰ گرم زعفران، ۱۵۰ گرم طلا و زيورآلات و همچنين پنج هزار يورو پول نقد همراه خود داشته باشند.
رئيس پليس فرودگاه استان کرمانشاه با بيان اينکه حمل ترشيجات و مايعات اسيدي در پرواز ايجاد مشکل مي‌کند، گفت: از زائران درخواست مي شود اين گونه مواد را با خود به همراه نداشته باشند و همچنين از حمل مواد محترقه و آتش زا درون وسايل خود خودداري کنند.
وي همچنين به زائران توصيه کرد که از گرفتن امانت و به امانت سپردن ساک و وسايل خود به ديگران خودداري کنند.
همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کرمانشاه را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد : 
آخرين خبر کرمانشاه در تلگرام : 
آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
آخرين خبر کرمانشاه در سروش :
آخرين خبر کرمانشاه در ايتا :
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره